کد خبر: 13134 - تاریخ: جمعه، 30 نوامبر 2012 - 01:41

جای خالی سریال های مذهبی در ماه محرم امسال

خوبان: رسانه ملي و گروه هاي مربوطه در شبكه هاي متعدد تلويزيوني مي بايستي يك نهضت بزرگ در راستاي توليدات مذهبي فاخر همچون توليدات قبلي را آغاز نمايند و به آرمان بزرگ پخش مستمر و مداوم سريال هاي ديني و تاريخي مذهبي در تمام ايام سال دست يابند.

به گزارش خوبان به نقل از کيهان:

تجربه موفقيت آميز توليد و پخش سريال هاي مذهبي و تاريخي همچون سريال «امام علي»(ع) و نيز سريال هاي «ولايت عشق» و البته «يوسف پيامبر» و به ويژه «مختارنامه» نشان داد كه در انتقال مفاهيم ديني و مذهبي و نيز در القاي آگاهي و بينش عميق تر ديني و تاريخي مي توان از سريال هاي اينچنيني بهره بيشتري برد.
اما وجه مشترك و ويژگي اصلي و بارز اين سريال ها كه اهميت آنها را بيش از ساير مسائل نشان مي داد وجه بصيرت افزايي و روشنگري آنها بود. بي شك سكانس ها و لحظات خاص و استثنايي اين سريال ها تا سال ها در ذهن مخاطب باقي خواهندماند.

ماجراهايي نظير قرآن بر سرنيزه كردن معاويه در دوران خلافت اميرالمومنين(ع) كه تا پايان تاريخ، گنجينه اي از درس هاي عبرت براي مسلمانان و حتي بشريت است همچنان از طريق صحنه ها و سكانس هاي به ياد ماندني آن در سريال «امام علي» (ع) در ذهن مردم مي ماند. ماجراي تنهاماندن مسلم و خيانت كوفيان، چگونگي شهادت امام حسين(ع) در پس حوادث تاريخي و سياسي آن زمان و بسياري از وقايع ديگري كه در سريال «مختارنامه» نمايش داده شد لبريز بود از بصيرت افزايي و مشق عبرت و درك تاريخي و همچنين آگاهي و بينش عميق تاريخي و مذهبي آن زمان.

بي شك توليد اين سريال هاي تلويزيوني از ماندگارترين و جاودانه ترين آثار و توليدات سيماي جمهوري اسلامي ايران بوده و هست و برخي تا آنجايي براي سريالي همچون مختارنامه اهميت و تاثيرگذاري قائل بودند كه همزماني پخش آن در بسياري از كانال هاي ماهواره اي در كشورهاي عربي را با آغاز خيزش هاي مردمي و تسريع يافتن آنها در برخي كشورها مرتبط مي دانستند.

در ماه محرم سال جاري نيز بسياري از علاقه مندان و مشتاقان اين گونه سريال ها كه بخش اعظم جامعه را شامل مي شوند، منتظر توليد و پخش سريال هاي تاريخي- مذهبي با محور بصيرت زايي و نيزر به تصوير كشيده شدن حماسه ها و عبرت ها بودند. اما سيما به جز تكرار آثار قبلي، سريال جديدي به اين مناسبت در دست نداشت. هرچند پخش منتخب قسمت هاي مربوط به حادثه عاشورا از سريال هاي مذكور در اين ايام مناسبت داشت. به عنوان مثال اقدام جالبي كه در شب شهادت حضرت مسلم از سوي تلويزيون صورت گرفت پخش بخشي از داستان «مختارنامه» بود كه مربوط به نحوه شهادت حضرت مسلم بود.

هم از اين رو، رسانه ملي و گروه هاي مربوطه در شبكه هاي متعدد تلويزيوني مي بايستي يك نهضت بزرگ در راستاي توليدات مذهبي فاخر همچون توليدات قبلي را آغاز نمايند و به آرمان بزرگ پخش مستمر و مداوم سريال هاي ديني و تاريخي مذهبي در تمام ايام سال دست يابند.

به اين ترتيب كه با اتمام يك سريال با يك موضوع، بلافاصله سريال ديگري با موضوع ديگر آغاز گردد. حقيقتا بايد گفت كه هركدام از14 معصوم(ع) ظرفيت توليدات سريال و فيلم هاي بسيار زيادي را دارند. بخصوص كه امروز بيش از هر زماني به بازگويي و نشر تاريخ عبرت آموز و بصيرت زاي اهل بيت (ع) نياز داريم و شرايط كشور و انقلاب اسلامي ايران كه با بسياري از تهديدات مشابه صدر اسلام مواجه است اين سريال ها يا توليدات مشابه را بشدت مي طلبد.

لذا به عنوان جمع بندي مي توان چكيده اين يادداشت را اهميت و جايگاه و تاثيرگذاري بسيار بالاي سريال هاي ديني و مذهبي تاريخي در بالابردن بينش و بصيرت مردم جامعه و تلنگرهاي به موقع و ضروري به بخشي از بدنه جامعه كه به هر دليلي ممكن است دچار غفلت يا فراموشي شوند دانست. برهمين اساس بر آغاز يك نهضت و سرمايه گذاري كلان از سوي رسانه ملي و دست اندركاران مربوطه و حتي هنرمندان و دغدغه مندان براي توليد سريال هاي ديني و مذهبي با موضوعات مختلف كه هريك به نوعي دربرگيرنده عبرت و بصيرت و بينش و معرفت هستند تأكيد جدي مي شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads