کد خبر: 131304 - تاریخ: شنبه، 4 فوریه 2017 - 23:24

برق بیش از 70 هزار مشترک گیلانی دوباره وصل شد

معاون امور هماهنگی استانداری گیلان گفت: برق 75 هزار مشترک استان در جریان بارش برف اخیر قطع شده بود که با تلاش شبانه روزی تیم های ترمیم و برقرسانی استان هم اکنون این میزان به کمتر از پنج هزار مورد رسیده است.

به گزارش خوبان، حجت شعبانپور شامگاه شنبه در جلسه مدیریت ستاد بحران شهرستان لاهیجان اظهارداشت: 162 تیم برقرسانی هم اکنون در سطح استان مشغول اتصال و ترمیم شبکه برق در روستاها و شهرها هستند که 40 تیم از استان های همجوار قزوین ، اردبیل و مازندران به کمک آمده اند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر قطعی برق نیز مربوط به شهرستان رشت بوده است خاطرنشان کرد: تلاش بی وقفه اکیپ های اداره برق تا وصل کردن برق تمامی روستاها ادامه دارد و پیش بینی می شود که تا ظهر فردا تمام روستاها دوباره برقدار شوند.
قائم مقام مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به اینکه امروز جمعی از اعضای ستاد بحران استان در ستاد شهرستان لاهیجان مستقر شده اند تصریح کرد: این گروه تا رفع تمامی مشکلات ناشی از برف مردم شهرستان لاهیجان در کنار اعضای ستاد لاهیجان باقی خواهند ماند.
وی افزود: 10 دستگاه ماشین آلات سنگین امداد رسانی نیز امروز به تجهیزات و امکانات شهرستان لاهیجان اضافه شده است و این امکانات به همراه تجهیزات شهرستان از صبح امروز در مناطق مختلف لاهیجان استقرار یافته و در حال عملیات برفروبی و باز کردن مسیرهای روستایی هستند.
شعبانپور گفت: مدیریت ستاد بحران گیلان با توجه به پیش بینی هواشناسی و علم و آگاهی از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد در آماده باش بسر می برد ولی این حادثه با برف های سال های 83 و 86 تفاوت داشت که همراه با وزش باد شدید با سرعت 80کیلومتر در ساعت بود که تخریب زیرساخت های برق شهرستان های برفگیر رشت ، سیاهکل ، آستانه و لاهیجان را به همراه داشت.
وی افزود: در مدت 24 ساعت در جلگه 75سانتی متر و در ارتباعات یک و نیم متر برف بارید که این برف به دلیل فرسوده بودن شبکه های برق بیشترین آسیب به این شبکه ها وارد کرد .
وی اظهارداشت: استاندار گیلان دکتر نجفی در مورد شبکه های فرسوده با وزیر نیرو اتمام حجت کرد و از وی خواست که برای رفع این مشکل اقدام کنند.
وی از همکاری و وفاق نمایندگان استان گیلان با مدیران اجرایی در حل مشکلات مردم در بحران برف قدردانی کرد و یادآورشد: اعضای ستاد بحران در لاهیجان می مانند تا مشکل مردم رفع شود.
وی اظهارداشت :ما هم اکنون تجهیزات و امکانات سنگین در پنج دهستان شهرستان لاهیجان برای بازگشایی راه های روستایی متمرکز کرده ایم .

انتهای پیام/415


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads