کد خبر: 130224 - تاریخ: دوشنبه، 23 ژانویه 2017 - 08:48

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان:

جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای ۱۶ تیم بهداشت و درمان اضطراری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گیلان دارای ۱۶ تیم بهداشت و درمان اضطراری(B.H.C.U) است گفت: این تیم‌ها در صورت بروز حادثه در منطقه مستقر شده و کارهای اولیه درمانی را انجام می‌دهند.

به گزارش خوبان، محمد ولی‌پور ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو تهران و تقدیر از تلاش مجاهدانه تیم‌های امدادی اظهار داشت: می‌توان داروخانه‌های هلال احمر را با توجه به ارائه خدمات دارویی به مراجعان و کمک دارویی به افراد بی‌بضاعت یکی از فعال‌ترین بخش‌های این جمعیت معرفی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: یکی از فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر ارتباط تنگاتنگ واحد داوطلبان با داروخانه جهت ایجاد تعامل و سهولت دریافت کمک‌های دارویی و بیماران خاص است که ماهانه 12 میلیون ریال کمک دارویی با هماهنگی داوطلبان و داروخانه به بیماران نیازمند و کم بضاعت اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر استان گیلان دارای یک باب درمانگاه و 2 باب داروخانه در رشت و لاهیجان است افزود: داروهای کمیاب از این طریق در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند در زمینه ساخت پروتز و امکانات توانبخشی با مراجعه به درمانگاه صلح از خدمات هلال بهره‌مند شوند.

ولی‌پور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم بهداشت و درمان اضطراری(B.H.C.U) است گفت: این تیم شامل 13 نفر متشکل از پزشک عمومی، پرستار، روانشناسان، بهداشت محیط، تکنیسین داروخانه، ماما و دو امدادگر است که این تیم‌ها در صورت بروز حادثه در منطقه مستقر می‌شوند و کارهای اولیه درمانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان کرد: تیم (B.H.C.U) در حالت عادی در مانورهای منطقه‌ای حضور یافته و خدمات پزشکی، بهداشتی و دارویی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موسسه علمی کاربردی هلال احمر گیلان دارای 392 دانشجو است افزود: این دانشجویان از طریق ثبت نام در سازمان سنجش پذیرفته شده و در رشته‌های کاردانی امداد و سوانح، خدمات سلامت و دارویاری، کامپیوتر و سیستم‌های کامپیوتری، کارشناسی مدیریت امداد و سوانح، مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث و کارشناسی مدیریت خانواده مشغول به تحصیل هستند.

ولی‌پور از مدیریت زمان و سرعت بخشیدن به ماموریت‌های هلال احمر گیلان با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گیلان خبر داد و گفت: لینک دوربین‌های نصب شده از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در جاده‌ها به جمعیت هلال احمر گیلان ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: هلال احمر گیلان با نصب لینک دوربین‌ها در مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر بر چگونگی ترافیک به‌منظور هدایت سریع خودروهای امدادی به محل حادثه نظارت دارد.

وی با بیان اینکه قرار است در راستای مدیریت زمان و سرعت بخشی به ماموریت‌ها، تفاهم نامه‌ای از سوی این جمعیت با اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل استان گیلان منعقد شود خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت بروز حوادث و برای بهره‌مندی از امدادرسانی هلال احمر می‌توانند با سامانه 112 تماس بگیرند.

ولی پور با اشاره به اینکه طرح امداد زمستانی جمعیت هلال احمر گیلان در 40 پایگاه ثابت و موقت با امکانات و نیروهای ماهر در حال اجرا است گفت: در این طرح 40 خودروی امدادی شامل خودروهای نجات تیپ یک و دو و خودروهای کمک‌دار و پشتیبانی به همراه یک فروند بالگرد فعال هستند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads