کد خبر: 130203 - تاریخ: یکشنبه، 22 ژانویه 2017 - 22:34

تاکید مجددرئیس کل دادگستری استان گیلان:

اقدام قضایی با اهمال مدیران متولي در احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود

احمدسیاوش پور با بيان اينكه متوليان و مسئولان امر بايد به اين مساله حساس بوده و اقدامات عاجلي را در حل آن بينديشند اظهار داشت: در صورت مسامحه مديران و مسئولان متولي استان در برطرف نمودن اين معضل، بدون هيچ اغماضي اقدام قضايي لازم در اين خصوص انجام خواهد پذيرفت.

به گزارش خوبان: نشست شوراي قضايي استان به رياست احمد سياوش پور رئيس كل دادگستري استان برگزار شد.
 رئيس كل دادگستري استان در ابتداي اين نشست  شهادت تعدادي از هموطنان آتش نشان  را در حادثه اتش سوزي ساختمان پلاسكو تهران تسليت گفت و  تصريح كرد: اين فاجعه هشداري براي  تمام سازه هاي بلند در تمامي شهرهاي بزرگ  است  كه بيش از پيش بايد به مساله امنيت و استحكام آنها  اهميت داده شود.

احمد سياوش پور در ادامه  با اشاره به نزديك شدن به ايام الله دهه مبارك فجر و روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي و با تبريك اين ايام خواستار هماهنگي دستگاه هاي تابعه قضايي در برگزاري هرچه با شكوه تر جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران شد.

وي با اشاره به اين نكته كه حفاظت از منايع طبيعي و محيط زيست منافاتي با توسعه استان ندارد افزود : بايد سند چشم اندا زتوسعه استان در آمايش سرزميني استان عملياتي گردد تا سرمايه گذار بتواند اطلاعات دقيق در مورد چگونگي و نحوه سرمايه گذاري را هدفمند،كاربردي و قانوني در قالب يك طرح مشخص كاربردي و اجرايي نمايد.وي در اين راستا  تاكيد كرد: دستگاه قضايي چنان گذشته با توجه به قانون درجهت توسعه استان از هيچ تلاشي دريغ نخواهد نمود.

وي در ادامه سواحل استان گيلان را نسبت به استانهاي همجوار شمالي بكر بيان كرد  و ابراز داشت: تلاش دستگاه قضايي استان جهت حفاظت و صيانت بيش از پيش از اراضي ملي ، سواحل ، منابع ملي و محيط زيست بر اين است كه با همت مضاعف برخورد جدي ،قانوني و قاطع با متجاوزين به حقوق بيت المال داشته باشد.

رئيس كل دادگستري استان در ادامه تاكيد كرد: سواحل استان ظرفيت خوبي براي بهره برداري ملي درجهت استفاده عمومي مردم از نعمت هاي خدادادي و طبيعي را دارا مي باشد و لازم راهكارهاي قانوني و عملياني در اين خصوص طراحي و تدوين گردد.

رئيس شوراي قضايي استان در ادامه منطقه ملي حفاظت شده “بوجاق” را منطقه اي استثنايي در كشور و از نمونه هاي كم نظير جهاني عنوان كرد و اذعان داشت: از اين منطقه نيز مي توان با حفظ اكوسيستم و عدم لطمه به محيط زيست در جهت گردشگري استفاده بهينه نمود.

وي در خصوص رفع آلودگي رودخانه زرجوب و گوهر رود و ساماندهي محل دفن زباله در سراوان و لاهيجان هشدار داد و گفت: معظلات و آسيب هاي زيستي كه از اين طريق براي شهروندان ايجاد شده قابل شمارش نيست و در آينده نيز در صورت عدم اقدامات لازم، فاجعه اي زيست محيطي در انتظار  مردم رشت خواهد بود.

اين مقام ارشد قضايي با بيان اينكه   متوليان و مسئولان امر بايد به اين مساله حساس بوده و اقدامات عاجلي را در حل آن بينديشند اظهار داشت: در صورت مسامحه مديران و مسئولان متولي استان در ساماندهي  اين معضل، بدون هيچ اغماضي اقدام قضايي لازم انجام خواهد گرفت.

احمدسياوش پور در پايان بازرسي را ازشئونات  قوه قضائيه دانست و تاكيد كرد: دستگاه قضايي استان در تلاش است در راستاي حفظ حقوق بيت المال پرونده هاي ارسالي از سوي بازرس كل استان در شعب محاكم قضايي در زمان مناسب و با دقت و تمركز  مناسب  موردرسيدگي قرار گيرد.

انتهای پیام/4656


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads