کد خبر: 130025 - تاریخ: شنبه، 21 ژانویه 2017 - 15:25

نماینده ولی فقیه در عتبات عاليات گیلان

سهم 2.4 میلیارد تومانی گیلان در بازسازی صحن فاطمه زهرا (س)

نماینده ولی فقیه در عتبات عاليات گیلان گفت: سهم گیلان برای بازسازی، مرمت و توسعه صحن مقدس فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف دو میلیارد و 400 میلیون تومان است.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام محمد لاکانی ظهر امروز در نشست با فرماندار این شهرستان اربعین را نمایش بزرگ اقتدار شیعه خواند و اظهار کرد: مردم با بزرگ‌ترین تجمع در اربعین حسینی صحنه‌های بی‌بدیلی خلق کرده و مردم بزرگوار عراق برای آسایش زائران در پذیرایی از آنها فداکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان سه میلیارد و 500 میلیون تومان به موکب اربعین کمک نقدی و غیر نقدی کردند، افزود: گیلان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی موفق عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گیلان سهم این استان در بازسازی و مرمت صحن مقدس فاطمه زهرا(س) را دو میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ساخت در سامرا 700 میلیون تومان هزینه دارد و در مرحله طلاکاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار گیلان تاکنون بیش از تعهدات خود و جلوتر از دیگر استان‌ها عمل کردند، افزود: مردم گیلان با مذهب تشیع مسلمان شدند و نسبت به حرمین شریفین که نماینده اقتدار اسلام است، تعصب دارند و اهتمام مسؤولان به ویژه دستگاه‌های دینی و فرهنگی در این راستا ضروری است.

حضور 20 هزار گیلانی در اربعین حسینی

رئیس عتبات عالیات گیلان نیز در ادامه نشست مذکور از حضور 20 هزار زائر گیلانی در کنگره بزرگ اربعین حسینی در عراق خبر داد و اظهار کرد: تجمع اربعین کار قلبی و عاشقانه بوده و بدون کوچک‌ترین مشکل پذیرایی زائران صورت گرفت.

غلامرضا عباسپور با اشاره به اینکه دو میلیارد و 400 میلیون تومان تعهد سالانه گیلان برای بازسازی، مرمت و توسعه حرم‌های مطهر است، افزود: جمع‌آوری این میزان کمک کار بزرگی بوده و هر قدر زمینه تعاملات و اعتماد سازی در عراق بیشتر فراهم شود موفقیت‌های فرهنگی، دینی، امنیتی و اقتصادی کشورمان در عراق نیز بیشتر فراهم می‌شود به طوری که 80 تا 90 درصد تجارت ما در عراق بوده و سالانه سه تا چهار میلیون گردشگر عراقی از کشورمان بازدید می‌کنند.

کمک 300 میلیون تومانی مردم رودسر به موکب اربعین حسینی در کربلا

فرماندار رودسر نیز در نشست مذکور با ابراز همدردی با بازماندگان حادثه دلخراش آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد تکرار چنین حادثه غم‌انگیزی در کشور نباشیم.

امیر جانبازی رودسری با اشاره به برگزاری موکب اربعین حسینی در کربلا افزود: راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین(ع) نماد ارادت شیعیان در کربلا بود که سهم ایران به ویژه رودسر در تجمع مذکور قابل توجه است.

وی از جمع‌آوری 300 میلیون تومانی کمک و نذورات نقدی و غیر نقدی مردم رودسر خبر داد و تصریح کرد: موکب رودسر از موکب‌های موفق گیلان در کربلا بود.

فرماندار رودسر برنامه‌ریزی بهتر جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سال آینده را مورد تأکید قرار داد و افزود: هماهنگی‌ها برای سال آینده باید به گونه‌ای باشد تا قدرت تشیع را به رخ جهانیان بکشانیم.

وی رودسر را در زمینه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم برای زائران اربعین حسینی و فرهنگی تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: یک هنرمند رودسری توانسته با به تصویر کشیدن واقعه اربعین امام حسین(ع) آن را به بارگاه مقدس امام حسین(ع) هدیه کرد.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/2300/ب/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads