کد خبر: 129969 - تاریخ: جمعه، 20 ژانویه 2017 - 23:13

مراسم تحلیف چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا؛

ترامپ: ما مسیر آمریکا و جهان را رقم خواهیم زد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با حضور در مقابل کنگره فدرال به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با حضور در مقابل کنگره فدرال به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

ترامپ در این مراسم گفت: من دونالد ترامپ صادقانه سوگند یاد می کنم که وظایف ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را صادقانه ادا کنم و با تمام قوا از قانون اساسی آمریکا صیانت،‌حفاظت و دفاع کنم. پس پروردگارا مرا یاری رسان.

وی گفت: «قاضی محترم رابرت، روسای جمهور کارتر، کلینتون، بوش و اوباما و مردم کشور من و کشورهای جهان از شما متشکرم».

ترامپ با بیان اینکه ما مردم آمریکا دست به دست هم می دهیم تا در کارزاری ملی مسیر تاریخ آمریکا و جهان را برای سالهای سال رقم بزنیم، افزود: از رئیس جمهور اوباما و بانوی اول میشل اوبامابه  خاطر کمک برای این روند انتقال قدرت تشکر می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: این مراسم یک معنای خاص دارد؛ زیرا تنها قدرت از یک دولت به دولتی دیگر یا از حزبی به حزبی دیگر منتقل نمی کنیم. بلکه قدرت را از واشنگتن دی سی به شما مردم واگذار می کنیم.

وی تصریح کرد: این مراسم متعلق به تمام کسانی است که امروز جمع شده اند. امروز روز شماست. روز جشن شماست ، این ایالات متحده آمریکا کشور شماست ، آنچه که مهم است آن نیست که کدام حزب قدرت را دردست دارد بلکه مهم است که قدرت در دست مردم باشد.

ترامپ عنوان کرد: امروز بیستم ژانویه ۲۰۱۷ در تاریخ ثبت خواهد شد چون روزیست که مردم آمریکا بر سرنوشت خود حاکم می شوند، در کانون این جنبش ملی یک اعتقاد قوی وجود دارد مبنی بر وجود دولتی که می خواهد به مردم خود خدمت کند؛ اما مادران و کودکانی که در شهرها دچار فقر شده اند یک نظام آموزشی مملو از پول نقد که جوانان ما را از علم و دانش محروم کرده و در گرداب اعتیاد و مواد مخدر غرق کرده این خرابی های آمریکا امروز به نقطه پایان خود می رسد، درد این ملت درد ماست و کامیابی این ملت کامیابی ماست. ما در سرنوشت این کشور سهیم هستیم این سوگند تعهد من نسبت به ملت است.

ترامپ یادآور شد: ما طی این سالها ارتش های دیگر را تقویت کردیم ولی نیروهای نظامی خودمان تضعیف شد، از مرز کشورهای دیگر محافظت کردیم اما حراست از مرزهای خودمان تضعیف شد.

وی اظهار داشت: کارخانه های ما یکی پس از دیگری تعطیل شدند بدون فکر به میلیون ها کارگری که بیکار شدند، همه اینها مربوط به گذشته است ولی ما امروز می خواهیم یک حکم جدیدی صادر کنیم که در هر شهر جهان و هر کانون قدرت شنیده شود.

رئیس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه حرف اول را آمریکا خواهد زد، حق تقدم با آمریکاست، افزود: هر تصمیمی در مورد تجارت، مالیات، روابط خارجی به نفع کارگران آمریکایی و خانواده های آنان اتخاذ خواهد شد.

ترامپ با اشاره به اینکه باید از مرزهای خود و از کارخانجات خود که کشورهای دیگر آنها را از ما می ربایند حراست کنیم، گفت: تا جان در بدن دارم برای شما مبارزه خواهم کرد، آمریکا بار دیگر برنده خواهد شد، ما مرزهای خود را بازخواهیم گرداند، ثروت خود، رویاهای خود را بازخواهیم گرداند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما راه ها، فرودگاه ها، تونل ها و راه آهن های جدید خواهیم ساخت. ما از دو قاعده خیلی ساده حمایت خواهیم کرد؛ آمریکایی بخرید و تنها آمریکایی استخدام کنید. حق تمام کشورهاست که منافع خود را در اولویت قرار دهند. ما سبک زندگی خود را الگو قرار خواهیم داد در سراسر جهان. اتحادهای جدید را پایه ریزی می کنیم، اتحاد تمدن های جدید علیه تروریسم اسلامی افراط گرا. انجیل به ما می گوید که چقدر زیبا و دلپذیر است که بطور مسالمت آمیز متحد باشند و وقتی آمریکا متحد باشد، غیرقابل شکست خواهد بود، هیچگونه ترسی نباید وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما به دست نیروهای انتظامی و نظامی خود حراست می شویم و بالاتر از همه تحت حفاظت خداوند هستیم، ما باید بزرگ فکر کنیم و بزرگتر رویاپردازی کنیم. زمان سخنان توخالی تمام شده و وقت عمل فرارسیده است. به هیچ کس اجازه ندهید که به شما بگوید این غیرممکن است. کشور ما رشد خواهد کرد و به تعالی خواهد رسید و ما جهان را از شر بیماری خواهیم رهانید.

ترامپ گفت: به یاد خواهیم داشت که چه سیاه پوست و چه سفیدپوست، همه ما همان خونی را در رگهای خود داریم که یک وطن پرست در رگهای خود دارد. غرور ملی ما بر زخمهای تفرقه مرهم خواهد گذاشت. به تمام آمریکاییان در تمام شهرهای کوچک می گویم که شما هرگز فراموش نخواهید شد، صدای شما، امیدها و رویاهای شما راهنمای ما در رقم زدن سرنوشت آمریکایی ما خواهید بود، شجاعت شما همواره ما را رهنمون خواهد کرد.

وی ادامه داد:: ما دوباره آمریکا را ثروتمند، مغرور و امن خواهیم کرد و عظمت را به آمریکا بازخواهیم گرداند. خداوند شما را برکت دهد.

برای نخستین بار یک روحانی یهودی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری سخنرانی می کند.

پیش از شروع مراسم سخنگوی ترامپ گفته بود که ترامپ نظرهایش درباره آینده آمریکا را «بسیار شخصی و صمیمانه» بیان خواهد کرد. وی پیرامون زیرساختها،‌ نظام آموزشی و بنیه صنعتی آمریکا سخن خواهد گفت.

شمار حاضران در این مراسم ۹۰۰ هزار نفر برآورد شده است. بیش از ۵۰ نماینده دموکرات کنگره مراسم را تحریم کرده اند.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی در اطراف کاخ سفید و کنگره حضور گسترده ای دارند.

اوباما و همسرش پس از استقبال از دونالد ترامپ و همسرش در کاخ سفید، کاروان حامل وی به کنگره آمریکا را همراهی کردند.

این درحالی است که مخالفان ترامپ در شهرهای دیگر آمریکا و کشورهای دیگر تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

گفتنی است که مراسم ادای سوگند «مایک پنس» معاون ترامپ پیش از مراسم ادای سوگند رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ مسن ترین رئیس جمهور آمریکاست که سوگند یاد می کند.

جیمی کارتر و بیل کلینتون و جورج بوش پسر به همراه همسران خود در این مراسم حضور دارند.

هیلاری کلینتون برای اولین بار پس از انتخابات با ترامپ روبرو می شود.

سناتور«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکراتهای مجلس سنا در سخنرانی خود گفت: «ما در این دوران پرفراز و نشیب با اقتصادی متحول زندگی می کنیم، با وجود رسانه های متفرق و درگیری سیاستمداران با هم و تهدیدهای داخل و خارج، کشور ما می تواند متحد شود. من اکنون با اعتماد به نفس در اینجا ایستاده ام و شما ملت آمریکا دلیل آن هستید. ما ملتی راه حل یاب و خوش بین بوده ایم و همواره مشتاقانه به کشور خود متعهد هستیم تا جان و مال خود را در راه اتحاد بیشتر این کشور فدا کنیم. ما در حال انتقال مسالمت آمیز قدرت هستیم. از همه در برابر قانون، آزادی رسانه و آزادی بیان حمایت می کنیم».

پس از چاک شومر، تنها قاضی سیاهپوست دیوان عالی آمریکا متن سوگندنامه معاونت ریاست جمهوری را برای «مایک ریچارد پنس»  را خواند و وی در مقام معاون رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد که «وظایف خود را بطور داوطلبانه و صادقانه انجام دهد». وی در پایان گفت: «پروردگار در این راه مرا یاری کند».

 

 

انتهای پیام/46586


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads