کد خبر: 129592 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 ژانویه 2017 - 08:35

مدیر کل بیمه سلامت گیلان

بیش از 1.5 میلیون نفر در گیلان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: یک‌میلیون و 520 هزار نفر در گیلان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خوبان، علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت بیمه سلامت در گیلان اظهار کرد: در گیلان جمعیت یک‌میلیون و 520 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه از تعداد بیمه‌شدگان مذکور یک‌میلیون و 15 هزار نفر بیمه شده روستایی هستند، افزود: 254 هزار نفر زیرپوشش بیمه همگانی هستند.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: بیمه سلامت همگانی از اقدام های خوب نظام بوده که با پیش‌بینی پنج میلیون نفر برای بیمه همگانی آغاز شد و اکنون 10 میلیون نفر در کشور زیرپوشش این بیمه هستند.

وی 66 درصد بیمه شدگان مذکور را اجاره‌نشین عنوان کرد و یادآور شد: 70 درصد کسانی که زیرپوشش بیمه همگانی قرار گرفته‌اند درآمد آنها زیر یک‌میلیون تومان بوده است.

اکبری با تصریح بر اینکه در گیلان با 74 دفتر پیشخوان دولت قرارداد داریم، خاطرنشان کرد: در رشت با حدود 19 دفتر پیشخوان دولت قرارداد داریم و بیمه شدگان می‌توانند برای دریافت دفترچه بیمه خود به این دفاتر مراجعه کرده و رایگان دفترچه بگیرند.

وی بیماران خاص را نیز زیرپوشش بیمه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: بیمه سلامت گیلان دو هزار و 740 بیمار خاص را زیرپوشش دارد که در سال‌های 93 و 94 مبلغ 46 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده و در سال جاری تاکنون 16 میلیارد تومان برای آنها پرداخت شده است.

انتهای پیام/265


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads