کد خبر: 129476 - تاریخ: یکشنبه، 15 ژانویه 2017 - 18:30

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

ثبت‌نام از والدین بیسواد دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی / اعطای پاداش باسوادی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه پاداش باسوادی برای افراد بیسواد، ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان است، گفت: ثبت‌نام از والدین بیسواد دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی انجام می‌شود.

به گزارش خوبان، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خصوص پوشش و آموزش سواد به والدین دانش‌آموزانی که سواد ندارند، اظهار داشت: ثبت‌نام از والدین بیسواد دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی انجام می‌شود.

وی افزود: اگر این دسته از اولیای بیسواد دانش‌آموزان نمره قبولی در آزمون پایانی سوادآموزی کسب کنند، علاوه بر تسهیلاتی که مدرسه برای دانش‌آموز آنها در نظر خواهد گرفت، پاداشی برابر ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان از سوی دولت دریافت خواهند کرد.

باقرزاده در خصوص شیوه مراجعه و جذب افراد بیسواد در طرح‌های سوادآموزی خاطرنشان کرد: افراد بیسواد می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش و واحد سوادآموزی منطقه خود مراجعه و در طرح‌های سوادآموزی ثبت‌نام کنند؛ همچنین شایان ذکر است که پیش از این موضوع، آموزش دهندگان سوادآموزی به درِ منزل آنها مراجعه کرده‌اند.

وی به مشکلاتی که برای سوادآموزی برای این افراد وجود دارد اشاره کرد و گفت: مقاومت این افراد برای حضور در کلاس‌های درس، عدم ادامه حضور در کلاس‌های درس و دیگر مسائل باعث بروز مشکلاتی درخصوص آموزش شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: برای سوادآموزی مشوق‌های مالی مطابق مصوبه سال ۱۳۹۳ دولت، تسهیلاتی که مدارس فراهم می‌شود و خدماتی که از طریق هسته‌های مشاوره داده می‌شود از جمله موارد مشوقی برای جذب سواد آموزان است.

باقرزاده گفت: برای افراد بیسواد از قوه قهریه استفاده نمی‌شود و محدودیتی برای آنها ایجاد نخواهد شد.

منبع:قدس آنلاین

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads