کد خبر: 129180 - تاریخ: چهارشنبه، 11 ژانویه 2017 - 23:10

نماینده مردم رشت در مجلس /

گیلان با معضل تأمین سالانه آب کشاورزی مواجه است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه گیلان با معضل تأمین سالانه آب کشاورزی مواجه است، گفت: تصطیح اراضی کشاورزی در گیلان کند انجام می شود.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت کشاورزی در استان گیلان، اظهار کرد: چای و مرکبات در کنار برنج که محصول استراتژیک گیلان است از محصولات استان سر سبز گیلان به شمار می رود.

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه این مطلب تصریح کرد: توتون هم از محصولات استان گیلان در کنار برنج، چای و مرکبات به شمار می رود که در غرب گیلان تولید می شود.

کوچکی نژاد با تأکید براینکه تولید برنج در گیلان به شکل فراگیر است، اضافه کرد: خرید تضمینی برنج و چای از سوی دولت نباید مقطعی باشد بلکه باید به یک سیاست ادامه دار تبدیل شود و مابقی مطالبات چایکاران هم باید پرداخت شود.

وی با اشاره به این موضوع که گیلان با معضل تأمین سالانه آب کشاورزی مواجه است، تصریح کرد: جهت رفع این معضل لایروبی انهار و اقدامات دیگری مانند ایجاد سد های لاستیکی انجام شده است.

کوچکی نژاد در خاتمه با بیان این مطلب که  این پروژه ها باید تکمیل شده و به سرعت به بهره برداری برسد، اظهار کرد: متأسفانه این پروژه ها از سرعت بسیار کندی برخوردار اند و تصطیح اراضی کشاورزی رشد ضعیفی دارد.

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads