کد خبر: 129115 - تاریخ: چهارشنبه، 11 ژانویه 2017 - 20:49

سفیر ایران در ارمنستان:

شرکت‌های ایرانی جهت انجام امور تجاری در ارمنستان حضور پیدا می‌کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به ارمنستان گفت: در بحث فعال‌سازی ترانزیت و کریدور جنوب به شمال تلاش است که شرکت‌های ایرانی جهت انجام امور تجاری در ارمنستان حضور پیدا کنند.

به گزارش خوبان ، سیدکاظم سجادی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان با اشاره به اینکه گیلان جدیت و پشتکار چشمگیری در برقراری روابط تجاری و گردشگری با کشور ارمنستان برقرار کرده است اظهار داشت: تلاش و پشتکار مجموعه همکاران دولتی گیلان در برقراری روابط کاری تاثیرگذار با ارمنستان موجب می‌شود که به محض ورود به ایران نخستین روز کاری خود را گیلان آغاز کنم.

سفیر ایران در ارمنستان با بیان اینکه فرصت مطلوبی در ارمنستان با محوریت گیلان و چهار استان دیگر در ارمنستان شکل گرفته است گفت: در فرصت‌های ایجاد شده ظرفیت‌های استان‌های کشور در خارج از کشور منعکس می‌شود و سفارت ایران در ارمنستان به‌عنوان عضو کوچکی از این نظام مقدس تلاش در معرفی ظرفیت‌های استان‌ها را در خارج از کشور دارد.

سجادی با تاکید بر اینکه ارائه ظرفیت‌های استان‌ها از سوی استانداران تاثیر گسترده‌ای در بیان ظرفیت‌های استان‌ها در خارج از کشور دارد تصریح کرد: استان گیلان در حوزه ارائه و معرفی ظرفیت‌های استان به سفارت ایران در ارمنستان به‌صورت موفقی ظاهر شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان، استان گیلان را در معرفی ظرفیت‌ها الگویی برای دیگر استان‌ها عنوان کرد و افزود: استان گیلان به‌دلیل علاقه‌مندی در حوزه روابط مطلوب گردشگری، اجتماعی و اقتصادی با کشور ارمنستان تجارب بسیار خوبی را کسب کرده است.

سجادی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به کشور ارمنستان خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه سفر مذکور با مشاهده ظرفیت‌های خوب کشور ارمنستان تصمیم گرفتند که از ظرفیت‌های موجود در این کشور بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط موفق استان گیلان با کشور ارمنستان از دیدگاه رئیس جمهور یک ظرفیت مطلوب برای کشور تلقی شد اعلام کرد: ارتقای سطح همکاری‌های ایران به ویژه استان گیلان و ارمنستان به‌واسطه منطقه آزاد انزلی و مناطق آزاد ارمنستان می‌تواند به‌شیوه موفقی انجام شود که این امر در دستور کار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان با تاکید بر اینکه ارمنستان در فعال سازی مناطق آزاد خود می‌تواند از دانش فنی گیلان استفاده کند بیان کرد: در بحث فعال سازی ترانزیت و کریدور جنوب به شمال تلاش است که شرکت‌های ایرانی در آن حضور پیدا کنند.

سجادی با بیان اینکه می‌توان ظرفیت‌های شهرستان‌های گیلان را به شیوه مطلوب و بهتری در ارمنستان معرفی کرد اظهار داشت: بحث فرآوری زیتون شهرستان رودبار می‌تواند یک ظرفیت مهم برای استان در ارمنستان تلقی شود.

وی با تاکید بر اینکه ارمنستان در پل ارتباطی اوراسیا و اتحادیه اروپا می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد خاطرنشان کرد: دفتر اتاق بازرگانی گیلان می‌تواند نقش به‌سزایی را به‌عنوان یک بازوی قدرتمند اقتصادی و تجاری کشور در این حوزه ایفا کند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads