کد خبر: 129108 - تاریخ: چهارشنبه، 11 ژانویه 2017 - 20:42

استاندار گیلان خبر داد

افزایش سهم اعتبارات احیای واحدهای تولیدی در گیلان

استاندار گیلان از افزایش سهم اعتبارات احیای واحدهای تولیدی در این استان خبر داد و گفت: اگر سهم افزایش یافته گیلان دریافت نشود ممکن است در آینده از رتبه‌های بالای کشور پایین بیاییم.

به گزارش حوبان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید تجارت با تسلیت رحلت آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در روز تشییع پیکر این عالم مجاهد دوستان و منتقدان همه با حضور خود اعلام داشتند که مرد بزرگی را از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای همه مشهود است، افزود: هاشمی در تمام اقدامات از خود مایه گذاشت و مردم ایران اسلامی از جمله گیلانیان با حضور گسترده‌ خود در مراسم وداع با ایشان قدردانی خوبی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این عالم و مجاهد بزرگ به نمایش گذاشتند و امیدواریم بتوانیم صبر، مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و آثار برجای مانده از این یار امام(ره)و رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم.

استاندار گیلان به آخرین دیدار خود به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این استان اشاره کرد و گفت: در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت گیلان آیت‌الله هاشمی با اشراف کامل درباره موضوعات مختلف استان اظهار نظر و راهکارهایی مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری 320 هکتار به منطقه ویژه اقتصادی در سال 73 و 74 با دستور ایشان انجام گرفت افزود : نتایج این اقدام در توسعه‌ی استان و آینده‌ی درخشانی که برای آن متصور است به وضوح قابل مشاهده است.

نجفی با بیان اینکه در اطلاع‌رسانی به مردم باید دلیل فعال نشدن برخی واحدها نیز بازگو شود، اظهار کرد: آمار و ارقام مطلوب کنونی نمایانگر آن است که اگر بر موضوعی تمرکز ویژه شود نتایج موفقیت‌آمیز حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت 434 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی به لحاظ رقم و نیز تعداد پرداختی‌ها در رتبه سوم کشور قرار داریم، افزود: 725 مورد تسهیلات رونق تولید به واحدها پرداخت اختصاص یافته که سهم گیلان 470 میلیارد تومان بود و می‌توانیم بیشتر از این اعتبارات را برای احیای واحدهای تولیدی پرداخت کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اگر سهم افزایش یافته گیلان دریافت نشود ممکن است در آینده از رتبه‌های بالای کشور پایین بیاییم، افزود: نیازمند کار اساسی در طرح‌های مصوب هستیم.

وی ادامه داد: اقدام‌های صورت گرفته در پرداخت تسهیلات بانکی از طریق کارگروه رفع موانع تولید با قوت آغاز شده و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دستور افزایش سهم گیلان در استفاده از تسهیلات رونق تولید را به مدیریت اعتبارات بانک مرکزی صادر کرده است.

نجفی با تصریح بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت با جدیت تمام طرح‌هایی که به آنها تسهیلات پرداخت شده را بررسی و گزارشی ارائه کند، خاطرنشان کرد: هدف از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راه‌اندازی دوباره آنها بوده است.

وی گفت: عده‌ای نمی‌خواهند این توفیقات را ببینند اما باید تلاش‌های ویژه‌ای که در راه‌اندازی واحدهای غیرفعال استان شده به صورت دقیق اطلاع‌رسانی شود و در این مسیر دستگاه‌های خدمات‌رسان برق، آب، گاز مالیاتی و بخش‌های دیگر اقدام‌های معیشتی انجام دادند.

انتهای پیام/2300/ب/30


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads