کد خبر: 128961 - تاریخ: شنبه، 7 ژانویه 2017 - 15:01

استاندار گیلان:

برخی افراد در استان گیلان به دنبال برهم زدن آرامش هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه عده‌ای قصد به‌هم زدن فضای آرامش در استان را دارند گفت: نباید بگذاریم فضای تعرض و بی‌انصافی در استان ایجاد شود.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در دیدار کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر متشکل از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان با اشاره به اینکه اساتید خبری استان از افراد فرهیخته و برجسته کشور محسوب می‌شوند اظهار داشت: امروز رسانه یک ابزار بزرگ و قدرتمند برای دولت‌ها و حکومت‌ها تلقی می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر از ابزار رسانه بهره‌مند شویم بهتر و مطلوب‌تر اندیشه‌های خود را به ملت‌های دیگر مخابره می‌کنیم افزود: رسانه امروز قویترین ابزار و سلاح در جهان است.

نجفی با تاکید بر اینکه ابرقدرت‌ها با استفاده از رسانه و اتاق‌های فکر، دنیا را هدایت کرده و به جنگ و صلح به‌وسیله رسانه دست می‌زنند خاطرنشان کرد: در دنیای امروز انتقال اندیشه‌ها به‌وسیله رسانه به شیوه موثرتری انجام می‌شود.

وی جنگ نرم را در دنیای امروز بسیار مخرب‌تر از جنگ سخت دانست و با بیان اینکه رسانه، مولفه اصلی در جنگ نرم محسوب می‌شود تصریح کرد: هم اکنون جنگ نرم به‌وسیله رسانه بسیار دقیق‌تر از جنگ سخت، اندیشه‌ها را برهم می‌زند و اثری مخرب بر روی جوامع می‌گذارد.

استاندار گیلان رسانه را یکی از ابزارهای ایجاد آرامش در جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه در بخش‌های مدیریتی، رسانه فضایی مطلوب را ایجاد می‌کند که ما گاهی از این فضا غافل هستیم تاکید کرد: در استان رسانه‌ها فضای مطلوبی را به وجود آورده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه پرداختن به واقعیات باید اساس کار رسانه‌ها باشد و باید از بزرگنمایی شایعات و اخبار نادرست بپرهیزند بیان کرد: نباید با دامن زدن به شایعات، فضای امن و آرامش استان را بر هم زد.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی گرانبها برای ارائه و معرفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است افزود: انتقال خاطرات و وقایع انقلاب به نسل جوان با دست پرتوان رسانه به‌درستی قابل اجرا است.

استاندار گیلان به ضرورت بیان واقعیت‌ها و حقایق انقلاب اشاره کرد و افزود: با بازخوانی وقایع انقلاب باید ایستادگی و استقامت ملت ایران در مقابل زور و پاسداری از اندیشه‌های امام خمینی(ره) را به دنیا نشان دهیم.

نجفی آرامش امروز را به‌واسطه اندیشه‌های امام خمینی(ره) و پیشوایی مقام معظم رهبری دانست و با بیان اینکه ایران امروز در مقابل زورگویان ایستادگی می‌کند افزود: دیپلماسی امروز کشور یک گفتمان راهبردی را برای ملت ایران دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی موفق این دولت مسیری روشن برای گفتمان راهبردی را فراهم کرده است تصریح کرد: کشور ایران در سال‌های اخیر هیچ نقشی در اوپک نداشت اما امروز ایران حرف اول را در نقطه سازش و صلح در منطقه می‌زند و یک ابر قدرت محسوب می‌شود.

استاندار گیلان خواستار انتقاد سازنده از سوی رسانه‌های استان شد و با بیان اینکه نقدها باید منصفانه و به دور از اختلاف سلیقه باشد تاکید کرد: اندیشه رسانه‌ها با هم متفاوت است اما در انعکاس اخبار انصاف باید در هر زمینه‌ای رعایت شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه باید به‌روشنی بدانیم که ابزار رسانه در کشور تاثیرگذار است بیان کرد: ممکن است در برخی از حوزه‌ها دچار ضعف باشیم اما زیر سئوال بردن خدمات صادقانه مسئولان به دور از انصاف است.

نجفی با اشاره به اینکه نباید تلاش‌ها و مزیت‌های استان را تحت الشعاع برخی نقدها قرار دهیم خاطرنشان کرد: عدم پرداخت مطالبات پاکبانان و زحمتکشان حوزه پسماند در استان قابل قبول نیست و مدیری که مجموعه تحت مدیریتش از عدم دریافت مطالبات خود رنج می‌برند نباید آرامش داشته باشد.

وی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نشات گرفته از کمبود شور و نشاط در جامعه عنوان کرد و بیان اینکه نمی‌توان جوان را محدود و محروم کرد افزود: باید با شور و نشاط به جشن ایام دهه فجر بنشینیم.

استاندار گیلان با تاکید بر حضور حداکثری مردم  در راهپیمایی 22 بهمن و انتحابات آینده خاطرنشان کرد: عده‌ای قصد به‌هم زدن فضای آرامش در استان را دارند و نباید بگذاریم فضای تعرض و بی‌انصافی در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads