کد خبر: 128848 - تاریخ: جمعه، 6 ژانویه 2017 - 10:32

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در رشت:

مشکل پرداخت مطالبات مهم‌ترین چالش حوزه سلامت است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل پرداخت مطالبات پزشکان، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها از مهم‌ترین چالش‌های حوزه سلامت است.

به گزارش خوبان، محمدحسین قربانی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری در رشت با بیان اینکه امسال بالغ بر30 درصد به بودجه عمومی کشور افزوده شده است اظهار داشت: مقوله مذکور یکی از موفقیت‌های مطلوب دولت در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت در طول سه سال گذشته در بحث زیرساخت‌های تولیدی، اقتصادی و کشاورزی موفق عمل کرده است افزود: استان گیلان از فرصت‌های به‌وجود آمده در راستای توسعه استان در سال‌های اخیر به‌درستی استفاده می‌کند.

وی رساندن زیرساخت‌های گیلان به حد مطلوب نهایی را از اولویت برنامه‌های نمایندگان گیلان عنوان کرد و گفت: برخورداری از راه‌های مناسب روستایی، راه آهن، آب شرب، توجه به تولید و اقتصاد کشاورزی از جمله اولویت‌هایی است که در بودجه سال آینده گیلان مورد توجه نمایندگان استان قرار گرفته است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 37 برنامه پنجم توسعه و طرح تجمیع بیمه‌ها بیان کرد: در کمیسیون تلفیق تمامی تلاش مجلس مبنی بر این بوده که منابع بیمه‌ای در یک حوزه تجمیع شود تا به شیوه درست به سیاست‌های سلامت رسیدگی شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع مذکور در صحن علنی مجلس رسیدگی شد بیان کرد: انتقال شورای عالی بیمه و بیمه سلامت به وزارت بهداشت دو پیشنهاد مطرح شده در مجلس پیرامون موضوع مذکور است.

قربانی با اشاره به طرح تحول سلامت و با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان در حوزه منابع عمومی برای بیمه سلامت دیده شده است اعلام کرد: طرح تحول بیمه سلامت اقدامی موثر و مطلوب در جهت کاهش هزینه‌های پرداختی حوزه درمان از جیب مردم است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 11 میلیون نفر در قالب طرح تحول بیمه سلامت در کشور بیمه شدند تاکید کرد: امروز به‌واسطه بیمه سلامت هیچکس به علت نداشتن پول پشت درب بیمارستان‌ها نمی‌ماند.

وی مشکل پرداختی مطالبات پزشکان، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها را از چالش‌های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت منطبق بر بند 7 سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی انتقال طرح تحول بیمه سلامت به وزارت بهداشت را اقدامی مطلوب در جهت پیشرفت طرح تحول سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با شهامت به طرح مذکور رای داده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads