کد خبر: 128835 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 ژانویه 2017 - 17:10

استاندار گیلان

کمک دولت به بخش کشاورزی قابل توجه است

استاندار گیلان گفت: کمک های دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی از جمله چای و برنج، کمک هایی قابل توجه است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، افزود: با همه مشکلات مالی که دولت دارد، امسال پرداخت بهای برگ سبز به چایکاران 146 میلیارد تومان بوده که قبلا هرگز این مبلغ از یکصد میلیارد تومان بیشتر نشده بود.
وی با اشاره به اینکه دولت در پرداخت مطالبات چایکاران بدهی ندارد و سهم خود را پرداخت کرده، ادامه داد: کارخانه های چایسازی نیز باید سهم خود را پرداخت کنند، البته تعداد آنهایی که بدهکار هستند، اندک است اما باید بدهی خود را به چایکاران بپردازند و گرنه در لیست سیاه قرار می گیرند.
استاندار گیلان گفت: دولت تلاش می کند با توجه به محدودیت در منابع آب و دشواری های موجود، مشکلات کشاورزان را برطرف سازد و مانعی برای تولید در بخش کشاورزی بوجود نیاید.
نجفی افزود: چندین سال بود که تورهای صیادان پره جمع آوری شده بود ولی بخشی از مطالبات یک هزار و 400 صیاد در هشت شهرستان گیلان پرداخت نشده که با پیگیری های مداوم، دولت قبول کرد که 300میلیارد ریال از مطالبات چندین ساله صیادان پره را از محل ستاد حوادث تصویب کند که بزودی پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: 50شرکت دانش بنیان در گیلان ایجاد شده که هدف آن است تعداد این شرکت ها به یکصد افزایش یابد تا بتوان بخشی از مشکلات جوانان استان را رفع کرد.
استاندار گیلان همچنین به توفیقات دولت در بخش های مختلف بویژه موضوعات بین المللی اشاره و اضافه کرد: کسانی که البته عده آنها هم قلیل است، می خواهند این توفیقات دولت را نادیده بگیرند.
شورای اداری شهرستان رودسر امروز (پنجشنبه) با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چابکسر برگزار شد.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز نیز در شورای اداری شهرستان شفت واقع در غرب گیلان حضور می یابد.
جلسه رفع موانع تولید و اقتصادی مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، از جمله برنامه های فردا (جمعه) واعظی در سفر به این استان است.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/52


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads