کد خبر: 128767 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 ژانویه 2017 - 09:39

رئیس کل دادگستری گیلان:

درگیری فیزیکی اولویت جرایم گیلان است

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: درگیری و ایراد ضرب و جرح اولویت جرایم گیلان است.

به گزارش خوبان، احمد سیاوش‌پور صبح امروز در همایش فصلی دادگستری‌های گیلان با اشاره به وجود ۱۶ دادگستری در استان اظهار کرد: تعداد ۱۰ دادگاه در بخش‌های مختلف گیلان وجود دارد.

وی به فعالیت ۱۶ دادستان در گیلان اشاره کرد و افزود: هر فصل فعالیت دستگاه قضایی در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و عدالت و امنیت دو محور اصلی دستگاه قضا بوده که در پرونده‌های قضایی خود را بروز و ظهور می‌دهد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اگر پرونده‌های قضایی در مسیر صحیح رسیدگی شود، عدالت و امنیت در جامعه حاکم می‌شود، تصریح کرد: سزاوار نیست در گیلان درگیری‌های فیزیکی و نزاع‌های فردی و جمعی داشته باشیم.

وی درگیری فیزیکی را اولویت جرایم گیلان دانست و گفت: درگیری و ایراد ضرب و جرح به دلیل پایین بودن آستانه تحمل مردم بوده و مواد مخدر یکی از معضلات جامعه است که ماهانه تعداد بسیاری از پرونده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار پرونده قضایی وارد دادگستری گیلان می‌شود، خاطرنشان کرد: در مدت ۹ ماه گذشته تعداد ۳۳۲ هزار پرونده وارد دادگستری گیلان و همین تعداد پرونده با اختلاف ۳۰ پرونده مختومه شده است.

وی یادآور شد: تلاش کردیم دادگستری گیلان از هر گونه مسایل حاشیه‌ای مبرا باشد و قضات نباید خود را درگیر مسایل بی‌خاصیت، سیاسی و جناحی کنند و این امر را بر نمی‌تابیم.

 

انتهای پیام/545


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads