کد خبر: 128470 - تاریخ: یکشنبه، 1 ژانویه 2017 - 10:14

لپ‌تاپ را روی پایتان نگذارید

به نظر می‌رسد این روزها، لپ‌تاپ‌ها به دلیل امکان استفاده در مکان‌های مختلف از روی کاناپه گرفته تا روی نیمکت پارک، درحال پیشی گرفتن از دسکتاپ‌ها هستند.

به گزارش خوبان، با این حال اگر شما از افرادی هستید که عادت به استفاده از لپ‌تاپ‌تان در این نوع مکان‌ها دارید، هرگز آنها را مستقیم روی پایتان قرار ندهید تا از مشکلات زیر دوربمانید.
سندرم پوست برشته
این احتمال وجود دارد کسانی که عادت به استفاده طولانی از لپ‌تاپ و قراردادن آن روی پایشان دارند به سندرم پوست برشته مبتلا شوند. گزارش‌های پزشکی حاکی از آن است قراردادن ابزارهایی مثل لپ‌تاپ در مجاورت پوست برای مدت‌های طولانی می‌تواند به دلیل قراردادن پوست در معرض گرمای طولانی‌مدت، به ایجاد لک‌های پوستی غیرمعمول یا کهیر منجر شود. این شرایط در طول زمان ایجاد می‌شود و به مدت زمانی که لپ‌تاپ روی پا قرار می‌گیرد و همچنین میزان داغ شدن آن بستگی دارد. هرچند این سندرم به‌طورکلی بی‌ضرر است و پس از برطرف شدن شرایط از میان می‌رود، اما می‌تواند تغییررنگ دائمی در پوست ایجاد کند. به گفته محققان سوئیسی از مرکز پزشکی کلولاند، این سندرم در موارد نادری به سرطان پوست نیز منجر می‌شود.
مشکلات ناباروری در مردان
ناباروری در مردان شاید جدی‌ترین خطری باشد که به استفاده از لپ‌تاپ‌ها مربوط است. بر‌اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ایالتی نیویورک، بیضه‌ها، اندام‌های بسیار حساسی هستند و برای نگهداری از اسپرم‌ها در شرایط دمایی متناسب با بدن تنظیم شده‌اند. قراردادن لپ‌تاپ روی پا، دمای بیضه‌ها را تا 35 درجه بالاتر از دمای معمولی بدن افزایش می‌دهد. این شرایط، تاثیرات منفی بر تولید اسپرم داشته و حتی ممکن است باعث ناباروری شود.
خطر سرطان
به گفته محققان دانشگاه آریزونا، التهاب پوستی طولانی‌مدت به شکل بالقوه‌ای، شانس ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی، شایع‌ترین نوع سرطان پوست که معمولا صورت را درگیر می‌کند، اما می‌تواند به قسمت‌های دیگر بدن انتشار یابد را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، امکان دارد میدان مغناطیسی تولید شده توسط لپ‌تاپ، جریان‌های مضری را در داخل بدن ایجاد کند. محققان دانشگاه سینای ایتالیا پی برده‌اند قدرت تابشی لپ‌تاپ‌ها وقتی روی پا و در نزدیکی بدن قرار می‌گیرند می‌تواند به شکل خطرناکی افزایش یابد و به ایجاد تومور منجر شود.
خوشبختانه بسیاری از مشکلات سلامت مرتبط با لپ‌تاپ‌ها قابل پیشگیری هستند. قرار ندادن لپ‌تاپ روی پا می‌تواند یکی از راه‌های موثر باشد.
منبع:جام جم
انتهای پیام/64558

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads