کد خبر: 128456 - تاریخ: یکشنبه، 1 ژانویه 2017 - 08:36

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ؛

دولت از آسیب دیدگان”آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان”حمایت کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: باید در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، دولت را مجاب به حمایت بیمه‌ای از آسیب دیدگان این بیماری کنیم.

به گزارش خوبان، محمدحسین قربانی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و انتقال این بیماری به طیور بومی در گیلان اظهار داشت: بیماری‌های مشترک بین انسان‌ها و حیوانات همواره یک مشکل عظیم جامعه انسانی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی توجه به سلامت انسان و جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امروز در کشور شاهد شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستیم و انتظار می‌رود که سازمان دامپزشکی کشور بدون ملاحظه در مقابله با این بیماری هر اقدامی را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر این بیماری در مرغداری‌های صنعتی کشور مشاهده شود سازمان مذکور بدون درنگ باید تمامی این طیور را معدوم کند، خاطرنشان کرد: باید در این مقوله دولت را مجاب به حمایت بیمه‌ای از آسیب دیدگان بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به ضرورت نظارت بر مرغداری‌های صنعتی سراسر کشور در خصوص بیماری مذکور تاکید کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به واحدهای صنعتی طیور و انسان در کشور مشاهده نشده است.

قربانی با بیان اینکه باید به مقوله مذکور با دیدگاه ملی و تهدید سلامت کل جامعه نگاه کرد گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور باید نظارت و اقدامات پیشگیرانه از بیماری مذکور در تمامی ابعاد سلامت جامعه افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امحای طیور مبتلا باید بدون درنگ در تمامی کشور به‌درستی انجام شود بیان کرد: نظارت و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مؤلفه‌های جایگاه دولت است که باید به آن پرداخته شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads