کد خبر: 127830 - تاریخ: یکشنبه، 25 دسامبر 2016 - 20:28

فرمانده یگان حفاظت استان گیلان خبر داد؛

شکارچیان بی رحم قوها در دهستان چوکام به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان افتادند

شکارچیان با استفاده از یک فروند قایق موتوری و یک قبضه اسلحه در منطقه چوکام شهرستان رشت واقع در حوزه شرقی تالاب انزلی اقدام به شکار شش قطعه قو از نوع گُنگ و فریادکش کردند.

به گزارش خوبان: ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت استان با اعلام این خبر گفت: این افراد با استفاده از یک فروند قایق موتوری و یک قبضه اسلحه در منطقه چوکام شهرستان رشت واقع در حوزه شرقی تالاب انزلی اقدام به شکار شش قطعه قو از نوع گُنگ و فریادکش کردند که پس ازاطلاع از حضور متخلفین در منطقه توسط مخبرین محلی و با هماهنگی های صورت گرفته با حوزه قضایی ،مامورین یگان حفاظت محیط زیست اقدام به دستگیری متخلفین و توقیف قایق به همراه لاشه قوها و اسلحه شکاری نمودند .

اکبری پور افزود: با توجه به جرایم در نظر گرفته شده برای شکار گونه های حمایت شده نظیر قو در قانون ، حفاظت محیط زیست گیلان برای فرد خاطی مبلغ 72 میلیون ریال ضرر و زیان در حق دولت مطالبه کرده است.

فرمانده یگان حفاظت استان گیلان همچنین گفت: با عنایت به ممنوعیت شکار به دلیل خطر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، کلیه نیروهای یگان به حالت آماده باش درآمده اند و به صورت شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت استان حضور دارند و به شدت با هرگونه تخلف شکار و صید برخورد میکنند .

وی افزود: قوها از دسته پرندگان شکار ممنوع و مهاجر است که مناطق تالابی گیلان را برای زمستانگذرانی انتخاب می کنند و با توجه به سرد شدن هوا در عرضهای شمالی حضور و ورود  آنها به مناطق تحتمدیریت استان افزایش چشمگیری پیدا کرده است . اکبری پور گفت: قوها پرندگانی سنگین وزن و بزرگ هستند که معمولا تا آخر عمر تنها با جفت خود زندگی می کنند و در صورت از دست دادن جفت شان ، بقیهع مرشان را به تنهایی سر می کنند .

 

انتهای پیام/263


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads