کد خبر: 12724 - تاریخ: یکشنبه، 25 نوامبر 2012 - 18:28

سخنان عاشورایی نصرالله:

هشدار صریح به اسرائیل/ این بار هزاران موشک را به تل آویو شلیک خواهیم کرد

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان مهم خود در عاشورای حسینی به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت تجاوز مجدد به لبنان، مقاومت تمام مناطق صهیونیست نشین از جمله تل آویو را آماج موشکهای قوی تر از فجر 5 قرار خواهد داد.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، “سید حسن نصرالله” در مراسم ظهر عاشورا در بیروت، اظهار داشت: با سپری شدن زمان، ملتهای عربی روز به روز بیشتر متوجه می شوند که ایران حامی و دوست آنها است؛ و این امر در جنگ اخیر غزه و قبل از آن در لبنان ثابت شد.

وی ادامه داد: ایران با توجه به اعتقاد، ایمان و جایگاه راهبردی خود از جنبشهای مقاومت حمایت می کند و در مقابل از هیچکدام چیزی نمی خواهد؛ به ملتهای عربی می گویم، هر کس که بخواهد ایران را بعنوان دشمن معرفی کند، خادم اسرائیل است.

طرح آمریکایی صهیونیستی، یزید زمان است

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما طرح آمریکایی – صهیونیستی را یزید زمان می دانیم که باید کربلا گونه و حسین (ع) وار با آن مقابله کنیم؛ این طرح ملتها، مقدسات، کرامت و ادیان ما را هدف قرار می دهد .. مقابله با این طرح برای ما اولویت مطلق است.

وی با هشدار درباره توطئه تبدیل دوستان به دشمنان گفت: برخی در کشورهای عربی و اسلامی تلاش می کنند که رژیم صهیونیستی را دوست؛ و جمهوری اسلامی ایران را دشمن معرفی کنند؛ ولی رژیم اشغالگر به دلیل خوی جنایتکارانه خود به آنها کمک نکرده و آنها را با حملات مکرر در تنگنا قرار می دهد؛ به همین دلیل آنها می بینند که همه تلاشها(خوش خدمتی هایشان) به هدر می رود؛ من به آنها می گویم که همه طرح هایتان به شکست خواهد انجامید.

برای دفاع از پیامبر(ص) جانفشانی می کنیم

سید حسن نصرالله با اشاره به توهین به پیامبر اسلام (ص) در ماه های اخیر، خاطرنشان کرد: ما برای دفاع از پیامبر جانفشانی می کنیم؛ به کسانی که به پیامبر ما توهین می کنند و یا در فکر چنین کاری هستند می گوییم که امت ما در برابر هیچ توهینی ساکت نمی نشیند؛ ما برای دفاع از پیامبرمان آماده هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید براینکه فلسطین مسأله اصلی امت اسلامی بوده و باقی خواهد ماند؛ اظهار داشت: برخی تلاش می کنند با فتنه انگیزی، بین عرب و غیر عرب، شیعه و سنی، و ملتهای عربی و فلسطینی تفرقه ایجاد کند.

سید حسن نصرالله گفت: فلسطین بخشی از ایمان و مسئولیت و تعهدات ما است؛ و ممکن نیست که چیزی بتواند آن را از ما جدا کند.

غزه به سفر و محبت مسئولان نیاز ندارد

سید حسن نصرالله با تبریک پیروزی غزه به مردم این منطقه و همه جنبش ها و گروه های مقاومت، تأکید کرد: دولتهای عربی و اسلامی بدانند که غزه نیازی به سفرها و محبتهای شما ندارد؛ این منطقه فقط به سلاح ، پول و حمایت واقعی شما نیازمند است.

وی افزود: غزه به صورت مستمر در حال پیروزی است، و پیروزی اخیر ثابت کرد که اسرائیل از تار عنکبوت هم سست تر است.

حمایت نصرالله از خیزش ملت بحرین

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: بار دیگر حمایت خود را از ملت بحرین و خیزش مسالمت آمیز مردم این کشور اعلام می کنیم و از مسئولان بحرین می خواهیم به مطالبات برحق ملت عمل کند؛ ملت بحرین توانست اعصاب، قلب و عقل خود را در برابر ظلم و سرکوب کنترل کند.

وی ادامه داد: کشورهایی که مانع از حل بحران بحرین می شوند، از این بیم دارند که مطالبات مردم این کشور برای اصلاح، به کشورهایشان منتقل شود.

سوریه مظلوم واقع شده است

سیدحسن نصرالله درباره سوریه گفت: سوریه امروز مظلوم واقع شده؛ ملت، ارتش و کل سوریه از نقاط مختلف هدف حمله قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله افزود: قبلا نیز اعلام کردم که در سوریه مطالبات مشروعی برای اصلاح وجود دارد، و در این کشور این مطالبات پذیرفته شده است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: یاری مظلوم در سوریه باید با دعوت برای توقف جنگ و خون ریزی صورت بگیرد؛ تا این کشور یکپارچه باقی بماند و سلامت خود را بازیابد.

حزب الله برای گفت و گو آماده است؛ ولی بدون پیش شرط

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اهمیت حفظ امنیت، ثبات، صلح داخلی و همزیستی مسالمت آمیز اقشار مختلف ملت لبنان، گفت: مطرح کردن اتهامات ظالمانه و مسائل دروغ و بی اساس در راستای تکمیل اهداف ترور (شخصیتها) صورت می گیرد؛ ما بر ضرورت دوری از فتنه تأکید کرده، و در برابر اتهامات صبر می کنیم .. تنها دشمن ما اسرائیل است و ما در داخل لبنان دشمن نداریم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در لبنان اختلافات سیاسی وجود دارد، ولی ما به هیچ گروه سیاسی لبنانی به عنوان دشمن نگاه نمی کنیم؛ ما هیچگاه با گفت و گو مخالفت نکرده ایم، و مذاکره و کار سیاسی را همچنان راه حل بحرانها در لبنان می دانیم.

سید حسن نصرالله با این حال تأکید کرد که حزب الله لبنان هیچگاه نمی پذیرد که یکی از طرفها برای گفت و گو شرط بگذارد و یا اینکه با تکبر و خود بزرگ بینی وارد گفت و گو شود .

رژیم اشغالگر در برابر مقاومت ناتوان است

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توانایی های حزب الله گفت: رژیم اشغالگر به خوبی می داند که در لبنان سلاح وجود دارد؛ اگر این رژیم در برابر چند موشک فجر 5 که طی 8 روز تل آویو را هدف قرار داد، به لرزه افتاد؛ در صورت حمله به لبنان، چگونه می خواهد هزاران موشکی را که در تل آویو و دیگر مناطق فرود خواهد آمد، تحمل کند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: شعاع جنگ با ما در طول فلسطین اشغالی، از “کریات شمونه” تا “ایلات” است.
انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads