کد خبر: 12696 - تاریخ: شنبه، 24 نوامبر 2012 - 15:21

سازنده فیلم پیامبر(ص) مهمان سلاله پیامبر(ص)+عکس

سازنده فیلم پیامبر(ص) درمراسم سوگواری فرزند پیامبر دیشب میزبان سلاله پیامبر(ص) بود.

به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجید مجیدی کارگردان متعهد کشورمان دیشب و در دومین شب از مراسم سوگواری سیدالشهداء(ع) در حسینیه امام خمینی(ره)، در این مکان حضور یافت و مهمان رهبر معظم انقلاب بود.

این کارگردان بنام که از مهمترین چهره‌های سینمای ایران در مجامع سینمایی جهان است و با فیلم‌های سینمایی «بچه‌های آسمان» و «آواز گنجشک‌ها» نامزدی اسکار و بردن جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را تجربه کرده، در تازه‌ترین پروژه خود فیلم ـ مجموعه «حضرت محمد (ص)» را کلید زده است.

وی از چندی پیش تحقیقات این پروژه را آغاز و برای دیدن لوکیشن‌ها به کشورهای مختلف سفر کرده است. مجیدی در تجربه جدید خود می‌خواهد علاوه بر استفاده از بازیگران ایرانی از بازیگران بین‌المللی هم بهره ببرد. ضمن اینکه لوکیشن فقط ایران نیست و قرار است این فیلم ـ مجموعه در کشورهای مختلف فیلمبرداری شود.

مجیدی در این پروژه به زندگی پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) از زمان کودکی تا قبل از بعثت می‌پردازد و گفته می‌شود آنچه در نهایت به عنوان فیلم ـ مجموعه «حضرت محمد (ص)» در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، قابل رقابت با محمد رسول‌الله» مصطفی عقاد است که تنها فیلم قابل توجه درباره زندگی پیامبر اسلام است.

گروه فیلمبرداری این پروژه هم اکنون در اطراف تهران مشغول گرفتن سکانس هایی از این کار هستند که البته روزهای پایانی کار در ایران است.

مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب، محسن تنابنده در نقش ساموئل، داریوش فرهنگ در نفش ابوسفیان، مینا ساداتی در نقش آمنه، ساره بیات در نقش حلیمه و پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت‌اسد از بازیگران این فیلم هستند.

تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی روایت زندگی خاتم انبیا(ص) در مقطع پیش از تولد تا 12 سالگی ایشان است. این فیلم در موسسه سینمایی نورتابان تولید می‌شود و مدیریت این پروژه را محمد مهدی حیدریان برعهده دارد.

این کارگردان متعهد کشورمان همچنین 22 مهرماه با شرکت در اجلاس بین‌المللی در استامبول درباره عدالت در سینما که با حضور نخست وزیر ترکیه برگزار شد به سخنرانی غراء و داغی پرداخت و طی آن ضمن پرده برداشتن از دروغگویی رسانه ها در جهان و کمک آنان به ظلم سیاستمداران، به جنایتکاری مدعیان حقوق بشرو عدالت در دنیا اشاره کرد و گفت: اگر ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد، چرا اسرائیل می‌تواند 300 کلاهک‌ اتمی در انبار‌های خود پنهان کند و اجازه هیچ بازرسی به هیچ نهادی بین‌المللی ندهد؟

مجیدی سخنرانی خود را اینگونه پایان داد: سخن را با پیام کسی به پایان می‌رسانم که خود و یارانش در صحرای کربلا هزارو چهارصد سال پیش به ظلم و ستم کشته شده‌اند و سرهایشان به بالای نیزه رفت. پیام آن روز او، پیام امروز برای همه ماست که: «اگر دین ندارد و از روز قیامت نمی‌هراسید‌، لا اقل آزاده باشید».

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads