کد خبر: 126822 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 دسامبر 2016 - 09:01

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

جمع آوری و طبقه بندی 200 هزار اثر از شهدای گیلان

پاکاری با بیان اینکه تاکنون 200 هزار اثر از شهدای گیلان جمع آوری و به ترتیب موضوعی طبقه بندی شده است، گفت: در صدد برگزاری نمایشگاه های دیگر در فرصت ها و مناسبت های ویژه هستیم.

به گزارش خوبان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در اختتامیه نمایشگاه عکاسی «قاب سفید» که با محوریت ازدواج شهدا در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به تعامل خوب بنیاد شهید و دانشگاه گیلان، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک محیط فرهنگی مانند دانشگاه اثرات عمیقی خواهد داشت.

وی عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه مذکور دانست و افزود: قطعا ترویج، شناساندن و تبیین سبک زندگی و راه و روش شهدا برای نسل جوان موثر و جذاب است.

پاکاری با بیان  اینکه دانشگاه و دانشجو قشر روشن فکر و نخبه جامعه است، تصریح کرد: دانشگاهیان در فرهنگ سازی الگو و پیشتاز هستند و مردم در جهت گیری هایشان دانشگاه را مد نظر قرار می دهند و چقدر خوب است اگر این الگوگیری ها با ارزش های دینی و اسلامی همراه باشد.

این مقام مسئول با اشاره به حضور پررنگ دانشجویان در مقاطع حساس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: 4 هزار شهید دانشجو از کشور و 100 دانشجوی شهید از گیلان تقدیم اسلام و انقلاب شده است که حکایت از حضور گسترده این قشر دارد.

مدیرکل بنیاد شهید با اشاره به تاثیر عمیق هنر در انتقال مفاهیم به ویژه مفاهیم دینی و ارزشی، خاطرنشان کرد: تاکنون 200 هزار اثر از شهدای گیلان جمع آوری و به ترتیب موضوعی طبقه بندی شده است. سال گذشته نمایشگاه «کلک شیدایی» با موضوع هنرهای تجسمی در آثار شهدا برگزار کردیم. در صدد برگزاری نمایشگاه های دیگر در فرصت ها و مناسبت های ویژه هستیم.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/522


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads