کد خبر: 126486 - تاریخ: جمعه، 9 دسامبر 2016 - 15:08

در خطبه های نماز جمعه:

امام جمعه خمام: اصلی‌ ترین دستاورد مذاکرات هسته ای اثبات شدن غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای مسئولان کشور است

حجت الاسلام عاشوری گفت: اصلی‌ترین دستاورد مذاکرات اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای ساده لوحان است بنابراین تنها راه چاره کار این است که بازگشت به توانمندی‌های مثال‌ زدنی داخلی خودمان است.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام و در جوار امامزاده حسن (ع) با حضور نمازگزاران خمامی برگزار گردید.

ایشان درخطبه دوم در نماز جمعه این بخش با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد:کسانی می توانند با خداوند داد و ستد داشته باشند که اعمالشان، استاندارد تقوای الهی را داشته باشد و به این مغرور نباشید که با این تحصیلات، مدرک، تخصص و موقعیّت خودتان امکان ندارد که اشتباه کنید؛ چراکه وقتی این ها تحت تأثیر هوای نفس واقع شوند، بسیار زیان بار خواهند بود. مگر اینکه زیر سایه تقوا باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ، مجموعه ای از آداب و رسوم است که در هر کشوری بنابر ارزش هایی که قائلند به سوی رفتارهایی که به آن ارزش ها منتهی شود گرایش پیدا می کنند افزود: در فرهنگ اسلامی، آنچه مورد رضایت و پذیرش خداوند باشد ارزشمند است، هرچند که باب میل اکثریت مردم نباشد و آنچه که مورد نهی خداوند باشد ضد ارزش است، هرچند که باب میل اکثریت مردم باشد ولی در فرهنگ مادی غرب، این معنی کاملاً برعکس است آنها به رضایت و پذیرش الهی هیچ توجهی ندارند، بلکه هر چیزی را که جمعی از مردمشان بپذیرند ارزشمند تلقّی می کنند و حتی بعنوان یک قانون اجرا می نمایند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اذعان داشت: یکی از وظایف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی مردم است که فرهنگ نشأت گرفته از قرآن و سنت اهل بیت(علیهم السلام) است.

عاشوری افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظر اختیارات و قدرت تصمیم گیری در حد مجلس شورای اسلامی می باشد چون رؤسای هر سه قوه اجرایی، قضایی و قانون گذاری و همچنین مسئولین دستگاه های فرهنگی و آموزشی در آن عضویت دارندکی از وظایف و رسالت های این شورا، سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی مردم است.

امام جمعه خمام به دیدار صميمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي با جمعي از خانواده‏هاي شهداي مدافع حرم  اشاره کرد و اذعان داشت: نكاتي را متذكر شدند كه دارای اهمیت فراوانی است برخي متوجه عظمت كار و اهميت اقدام اين شهداي گرامي نيستند.

خطیب جمعه خمام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان كشور و به همه مردم و دلسوزان انقلاب اسلامي توصیه کردند از اعتماد و خوش‏بيني به دشمن خودداري كنند و فريب اين طرح دشمن را كه با لبخند و دعوت به ديپلماسي سعي در جلب توجه و اعتماد مردم و مسؤولان كشور دارند نخورند.

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: در راس دشمنان نظام اسلامي آمريكاي جنايتكار و شيطان بزرگي است كه در عين ارتكاب انواعي از جنايت‏ها عليه ملت ايران در ظاهر سعي در ارائه‏ چهره‏اي عاري از دشمني از خود دارد و متاسفانه برخي از افراد ساده ‏لوح نيز باور مي‏كنند كه دشمن از دشمني دست برداشته است و اين ساده‏ لوحي مي‏تواند براي كشور هزينه‏ هاي فراواني به همراه داشته باشد.

 

امام جمعه خمام با بیان اینکه ما بارها گفته‌ایم که دنیای استکبار قابل اعتماد نیست، گفت: با تمدید 10 ساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران  که اصلی‌ترین دستاورد مذاکرات اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای ساده لوحان است بنابراین تنها راه چاره کار این است که بازگشت به توانمندی‌های مثال‌ زدنی داخلی خودمان است ، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند: «‌به طرف مقابل اعتماد نکنید به لبخند او فریب نخورید. به وعده نقد که می‌دهد اعتماد نکنید.چون ممکن است برگرد و به ریش شما خنده کند.

 

امام حمعه خمام ادامه داد: اكنون كه هشدارها و پیش بینی ‏هاي مقام معظم رهبري در باب بي‏ اعتماد بودن و بدعهدي شيطان بزرگ آمريكا برای همه آشكار شده است فرصتي است براي تقويت انسجام ملي و همگرايي همه دلدادگان واقعي نظام اسلامي و ره‏پويان راه امام و شهداي پرافتخار انقلاب همه شخصيتهاي نظام به ‏ويژه سران سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه و حتي مسؤولان دستگاه ديپلماسي و امنيتي كشور به نقض برجام از سوی آمریکا اعتراف کرده اند.

 

 

انتهای پیام/1556

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads