کد خبر: 126414 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 دسامبر 2016 - 13:02

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان؛

وجود بیش از 700 هکتار بافت فرسوده در شهرباران

شهر رشت 717 هکتار بافت فرسوده دارد.

به گزارش خوبان، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان امروز گفت : شهر رشت با این میزان بافت فرسوده بیشترین مساحت بافت فرسوده را در بین شهرهای استان دارد .
شعبانعلی خاوری افزود : پس از رشت ، لاهیجان بیشترین بافت فرسوده را دارد.
وی با اشاره به ساخت 3 هزار و 302 واحد مسکونی و تجاری در بافت فرسوده رشت با استفاده از تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد : برای احیای بافت‌های فرسوده در شهرهای بندرانزلی، لاهیجان و لنگرود هم تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرح مطالعاتی بافت فرسوده در 20 شهر گیلان به پایان رسیده است افزود : مساحت بافت‌ فرسوده شهرهای گیلان 2هزارو 195هکتار است.
شعبانعلی خاوری افزود : 10هزار و 600 واحد مسکونی و تجاری در محدوده بافت فرسوده شهرهای گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کم بهره و بدون سپرده‌ گذاری از خدمات ارائه شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده در گیلان است گفت : این تسهیلات برای هر واحد مسکونی۴۰ میلیون تومان با سود ۱۴ درصد است.
شعبانعلی خاوری با اشاره به اینکه عوارض شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد است خواستار تامین اعتبار تخفیف عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌های گیلان از سوی سازمان برنامه و بودجه شد.
وی تصریح کرد : امسال 4 هزار و ۶۱۴ واحد سهمیه پرداخت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده به بانک‌های عامل گیلان اختصاص داده شد که تاکنون ۵۰ درصد از آن جذب شده است.
گیلان 53 شهر دارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/485


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads