کد خبر: 126323 - تاریخ: چهارشنبه، 7 دسامبر 2016 - 09:14

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

نباید شاهد حضور چای  خارجی در میزهای دولتی باشیم

نماینده مردم استانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مصرف چای خارجی در ادارات با ابلاغ بخشنامه ای دولتی ممنوع شود، گفت: مبنای اقتصاد مقاومتی برگرفته از حمایت از تولید داخلی است بنابراین ما نباید شاهد حضور چای  خارجی در میزهای دولتی باشیم.

به گزارش خوبان، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت از تولید چای ایرانی، اظهار کرد: مبنای اقتصاد مقاومتی برگرفته از حمایت از تولید داخلی است بنابراین ما نباید شاهد حضور چای  خارجی در میزهای دولتی باشیم زیرا ما ظرفیت تولید بالایی بویژه  در محصولات کشاورزی همچون چای را داریم اما متاسفانه حمایت های مناسبی در راستای حمایت از تولید بهینه چای در دستور کار قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه تولید چای نیازمند حمایت ویژه دولتی است، افزود: مدیریت بر واردات و وضع تعرفه بر واردات چای، چای داخلی را به نحو کاربردی و اصولی احیا می کند.

قربان گفت: متاسفانه امروز ما هرچه کارها را دولتی می کنیم حاشیه آن افزایش می یابد و این در حالی است که دولت با ورود به بحث تعرفه گذاری واردات چای و مبارزه باقاچاق چای گام های اساسی در زمینه احیای صنعت چای داخلی بردارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید تعرفه های کسب شده از واردات چای صرف توسعه چای داخلی شود، ادامه داد: قیمت چای ایرانی باید با نرخ واقعی تعیین شود تا انگیزه تولید چایکاران را بتوان به نحو اصولی و کارشناسی شده افزایش داد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/413


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads