کد خبر: 12584 - تاریخ: جمعه، 23 نوامبر 2012 - 11:15

موتور سیکلت ها با قدرت 250 اسب بخار به بالا حق تردد در معابر را ندارند

تردد موتور سیکلت های سنگین در معابر عمومی بر خلاف قوانین و مقررات است در صورت توقیف به عنوان کالای قاچاق تحویل گمرکات می شود.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: رئیس پلیس راهور گیلان گفت، موتور سیکلت ها با قدرت 250 اسب بخار به بالا تحت هیچ شرایطی حق تردد در معابر عمومی را ندارند.

سرهنگ سید تقی امینی افزود: شماره گذاری موتور سیکلت ها با قدرت 249 اسب بخار مجاز و از 250 به بالا شماره گذاری ممنوع است.

وی اظهارداشت: تردد موتور سیکلت های سنگین در معابر عمومی بر خلاف قوانین و مقررات است در صورت توقیف به عنوان کالای قاچاق تحویل گمرکات می شود.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه برخی راکبان و مالکان موتور سیکلت ها با قدرت 250 اسب بخار به بالا عضو کنفدراسیون موتور سواری هستند، گفت: بر اساس قانون، صاحبان این موتورها فقط مجاز هستند از مبدا تا مقصد مسابقه و بالعکس موتور ها را با خودرو حمل کنند و تحت هیچ شرایطی حق تردد در معابر عمومی را ندارند.

وی در ادامه به فرهنگ ترافیک در جامعه اشاره کرد و افزود: ترافیک امروزه در ایران به ویژه در کلانشهرها با زندگی روزمره شهروندان عجین شده و یکی از مسائل مهم و پیچیده، مدیریت شهری است.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. حمید
     | 2014/08/8 - 03:13
    پاسخ

    لطفا از افراد با سواد برای نوشتن مطالب مشورتخواهی کنید…… بجای قدرت باید نوشته شود حجم موتور و بجای اسب بخار سی سی میباشد .ماکسیما با موتوری به حجم 3000 سی سی 227 اسب بخار نیرو تولید میکند فکر نکنم موتور سیکلتی باشه 250 اسب بخار قدرت داشته باشه اگرهم باشه تو ایران نیست . باتشکر.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads