کد خبر: 124466 - تاریخ: چهارشنبه، 16 نوامبر 2016 - 23:37

یادداشت /

پياده روي اربعين عاملي براي تقويت جبهه جهاني مستضعفين

سعيد قرباني شيجاني؛

اجتماع جهاني هنوز نشانگر فضاي كوچکتري نسبت به فضاي هدف به معناي واقعي جبهه جهاني مستضعفين مقابل استكبار و استعمار جهاني است. به اين معنا كه همانطور كه مشاهده مي شود در اربعين همه و همه با يك هدف مشترك كه «حب الحسين» است.

به گزارش خوبان سعيد قرباني شيجاني دانش آموخته دانشگاه مذاهب اسلامي طی یادداشتی نوشت:

اربعين حسيني و حال هواي آن فرصتي مناسب براي تاليف قلوب مسلمين جهان اعم از شيعه و سني و حتي تاليف قلوب با پيروان اديان ديگر است و الحمدلله در سال هاي گذشته شاهد حضور پرشكوه زائرين كربلاي حسيني از مليت‌ها، اقوام و مذاهب و مختلف بوديم و اين همان “حب اهل بيت” نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص) است كه مرز نمي‌ شناسد و عامل وحدت و اتحاد مسلمين است.
كاروان اهل سنت ايران نيز در سال هاي گذشته همراه با زائران اربعين حسيني براي نشان دادن عشق و محبت خود به خاندان رسول اعظم(ص) در اين راهپيمايي عظيم حضور يافتند كه اين كاروان متشكل از نخبگان و فعالين فرهنگي و ادبي اهل سنت همچون شاعر تركمن صبا محمدباخاني شاهد كوچكي بر اين مدعاست.

اين حضور وحدت بخش و عظيم و پر بركت شيفتگان اهل بيت نبي مكرم اسلام در صحنه اجتماعي راهپيمايي اربعين فرصت هاي زيادي را به دنبال دارد و از يك جهت اگر برخي نكات مورد دقت و توجه قرار نگيرد، مي‌تواند اين فرصت بي بديل و بسيار ارزشمند، اثر بخش و استثنايي را به تهديد تبديل نمايد.

✅ حب الحسين فراي مرز و مذهب

از جمله اين فرصت ها اين است كه مردم از يك حس مشترك كه حب اهل بيت است بهره مند هستند كه آن ها را در دايره ي اين حب به دور هم جمع كرده و ميتواند رافع شبهات و سوءتفاهمات موجود در بين برخي از بزرگوارني شود كه نسبت به عقايد ديگران به خصوص اهل سنت آشنايي ندارد از سوي ديگر اين فرصت مبين اين است كه نه تنها پيروان مذاهب اهل سنت به اهل بيت(ع) بغض ندارند بلكه حب هم دارند كه رفته رفته با از بين رفتن برخي سوء تفاهمات موجود مي تواند سبب تاليف قلوب بين افراد مختلف با مذهب و نژاد مختلف هم شود. اما نكته اي كه در اين بين بسيار اهميت دارد اين است كه اين فرصت نبايد به تهديد تبديل شود بلكه بايد تلاش كنيم تا فضاي موجود را بشناسيم كه به اشتباه در زمين دشمن بازي نكنيم و با بهترين روش ها اجازه ندهيم جريان نفوذ و شيعه_انگليسي با حمايت استكبار جهاني اين فضاي زيبا را برهم ريزد.

✅ شناخت جريان هاي تفرقه افكن؛ راهكار موجود

راهكار اين مسئله را مي توان بدين نحو بيان كرد كه ابتدا خود جريانات اختلاف انداز و تفرقه افكن را بشناسيم كه منافع آنها در دامن زدن به اختلافات ميان مسلمين و جلو بردن اهدافشان از قبل اين موضوع مي باشد. لذا شناختن به اين معنا كه برخي نكات قابل توجه را باتوجه به فضاي كشور ميزبان يعني كشور عراق بدانيم كه براي مثال اگر در مسير راه مشاهده شد كه گروهي به قمه زني مي پردازند لزوما جزء شيعه انگليسي نيستند و به تبع فضاي خود كشور عراق اين كار را انجام مي دهند و طبيعي است كه فضاي متفاوتي به جهت اجتماعي فرهنگي با فضاي كشور خودمان دارد و در اينجا مقصود ما از شيعه ي انگليسي و جريان تكفير كساني هستند كه بلندگوي اختلاف افكني را در دست گرفته و نداي اختلاف را با توهين به مقدسات مذاهب ديگر سر مي دهند.

*حضور اهل سنت در پياده روي اربعين نماد محبت آنان به اهل بيت(ع)

بعد از شناخت اين جريان ها راهكار دوم اين است كه مراقب باشيم به اشتباه زير بيرق آنها گامي برنداريم و گام بعدي اين است كه گاها در چنين مواقعي برخي از مردم به علت اطلاع نداشتن از موضوع “حب اهل سنت” نسبت به اهل بيت(ع) و تصور اشتباه نسبت به اين مساله نا خودآگاه و غير عمدي بلندگوي دشمن مي شوند و شروع به سر دادن نداي اختلاف افكني براي توهين به اهل سنت مي كنند و به اشتباه اين مردم با آنها همراهمي مي كنند. در چنين مواقعي براي آگاهي بخشي به مردم با توجه به موقعيت سنجي مورد نظر مي توان بر اين مسئله تاكيد كرد كه بسياري از مراجع بزگوار شيعه همچون آيت الله خامنه اي، آيت الله سيستاني، آيت الله مكارم، آيت الله علوي گرگاني و ديگر بزرگان توهين به مقدسات اهل سنت را حرمت اعلام كردند و نكته ي ديگري كه مي توان بدان اشاره كرد اين است كه اهل سنت به اهل بيت و بويژه امام حسين(ع) عشق و علاقه و محبت دارند و حتي به پياده روي اربعين مي آيند تا آن مردم بي اطلاع را از همراهي با بلندگوي دشمن به باز داشت.

✅ پياده روي اربعين عاملي براي تقويت جبهه جهاني مستضعفين

اما نكته پاياني اين است كه اين اجتماع جهاني هنوز نشانگر فضاي كوچکتري نسبت به فضاي هدف به معناي واقعي جبهه جهاني مستضعفين مقابل استكبار و استعمار جهاني است. به اين معنا كه همانطور كه مشاهده مي شود در اربعين همه و همه با يك هدف مشترك كه «حب الحسين» است حضور مي يابند و حال فرض را بر اين بگذاريم كه ديگر محبانِ جا مانده ي اين روزهاي كربلا هم در كنار يكديگر قرار بگيرند و در موارد ديگر با يكي ديگر از هدف هاي مشترك خود حامي و در كنار هم باشند و آن هدف، نابودي استكبار جهاني و بالا بردن پرچم مستضعفين عالم باشند.

 

 

انتهای پیام/485


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads