کد خبر: 124395 - تاریخ: چهارشنبه، 16 نوامبر 2016 - 09:51

گزارش/

نابینایان و نقصان کتاب های آموزشی با خط “بریل”/ رقابت نابرابر کنکور برای آنانی که نمی بینند

با وجود ناقص بودن کتابهای بریل، کلاس های غیره حضوری، عدم وجود هرگونه کلاس تقویتی و کلاس کنکور باز هم با اشتیاق درس خواندم، هرگز پا پس نکشیدم اما نگران کنکور۹۶ هستم

به گزارش خوبان، نوشته زیر داستان زندگی دختر نابینایی است که با همه مشکلات سعی در تحصیل و یادگیری دارد اما از نابرابری موجود گلایه مند است:

به نام خداوندی که روزگاری ناشکراز امتحانش بودم اما اکنون راضی به رضایش هستم.

ابتدای زندگی ام راه را به اشتباه رفتم و طعم ناخوشایند بی سوادی را به تلخی چشیدم تا آنکه پس از چند سالی به واسطه ی کمک عزیزانی مانند پدر، مادر، برادران، خواهران، معلمان و به خصوص ” جادوی تلویزیون ” دوباره به پشت میز و صندلی کلاس های درس بازگشتم تا خودم را از تاریکی بی سوادی مطلق نجات بخشم.

من دختری هستم که به دلیل ” قصور پزشکی ” از نوزادی با مشکل کم بینایی زندگی می‌کنم. زمانی که در هفت سالگی به دلیل تفاوت مدرسه ی من و دوستانم همواره از رفتن به مدارس متفاوت هراس داشتم. سالهایی که تلاش همه ی فامیل و خانواده در این زمینه بیهوده بود، بدون توجه به حرف کسی به هیچ مدرسه ای نرفتم و در خانه ماندم تا خاک بی سوادی بر تار و پود وجودم پاشیده شود.

سالهای خاکستری بی سوادی گذشت و گذشت تا آنکه به برنامه های تلویزیون علاقه مند شدم و تحت تاثیر فیلم ها و سریال ها، دوست داشتم مثل آنها با سواد باشم و در مجموعه های تلویزیونی بازی کنم.مدتی گذشت که با اصرار زیاد یکی از آشنایان وارد کلاسهای نهضت سواد آموزی شدم و تا سوم ابتدایی با معلمی به نام خانم نادری درس خواندم.با ازدواج خانم نادری من ماندم و سواد اندکم و باز تلویزیون که وادارم می کرد سوادم بیشترو بیشترشود.در اوج همین احساس نیاز با معلمی به نام خانم معصومی آشنا شدم به طوری که با خط بریل درس خواندم و هنوزمشغول به تحصیل هستم. با سختی ها جنگیدم و همیشه به تلویزیون وکسانی که مرا با سواد کردند فکر میکنم.

با وجود ناقص بودن کتابهای بریل، کلاس های غیره حضوری، عدم وجود هرگونه کلاس تقویتی و کلاس کنکور باز هم با اشتیاق درس خواندم، هرگز پا پس نکشیدم و اکنون در مقطع پیش دانشگاهی مشغول به تحصیلم اما نگران کنکور۹۶ هستم که ما کم بینایان و نابینایان با مشکل عدم وجود امکانات بریل مواجه ایم.

کنکورسه پایه دوم، سوم و چهارم دبیرستان که ما کم بینایان و نابینایان می بایست با معلولیت جسمی و کتابهای ناقص درس بخوانیم اما با داوطلبین عادی مقایسه می شویم و باز هم از اهالی ” جادوی تلویزیون” تقاضا دارم این پیام را بخوانند و در تلویزیون عنوان نمایند شاید روزنه ای رو به فرداهای من و سایر دوستان کم بینا و نابینایم باز شود.

 

منبع:کاسپین

انتهای پیام/46


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads