کد خبر: 124310 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 نوامبر 2016 - 12:44

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان ؛

افزایش سرانه فضای مطالعه کتابخانه های گیلان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: با بهره برداری از چهار کتابخانه تا پایان ماه جاری، سرانه فضای مطالعه کتابخانه های استان افزایش می یابد.

به گزارش خوبان: زهرا بدن آرا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت:  برای تکمیل و تجهیز کتابخانه میرزا کوچک خان جنگلی سلیمان داراب رشت، کتابخانه سیار قاصدک رشت، کتابخانه کپورچال انزلی و بخش توسعه یافته کتابخانه اهل بیت (ع) آستانه اشرفیه 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زیربنای کتابخانه های استان 31 هزار و 500 متر مربع است، اظهار کرد: با افتتاح طرح های یادشده، این رقم به 32 هزار و 500 متر مربع افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر با کمک یک خیر، کلنگ یک کتابخانه در واجارگاه بخش کلاچای رودسر بر زمین زده شد، اظهار کرد: سال گذشته سه کتابخانه با مشارکت خیرین در استان گیلان ساخته شد.
بدن آرا میانگین سرانه فضای مطالعه استان را یک و 21 صدم متر مربع عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری دو متر مربع است و امیدواریم با مشارکت خیرین بتوانیم به فضای مطلوب در حوزه مطالعه دست پیدا کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: کتابخانه مرکزی رشت از جمله طرح های مهمی است که بعد از 14 سال 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این کتابخانه برای تکمیل و تجهیز نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است.
به گفته بدن آرا 84 برنامه فرهنگی متنوع شامل نشست کتابخوان، رونمایی از کتاب و نقد ادبی تا پایان هفته کتاب در استان گیلان برگزار می شود.
24 آبان روز کتاب و کتابخوانی است و امسال از 15 تا 27 آبانماه روزهای گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار تعیین شده است.
101باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان دارای یک میلیون و 68 هزار نسخه کتاب و 49 هزار و 750 نفر عضو فعال است.

 

انتهای پیام/6


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads