کد خبر: 12428 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 نوامبر 2012 - 00:34

مقررات جدید ترافیکی در مسیرهای منتهی به میدان شهرداری رشت

طرح خط ویژه از میدان گیل تا دهنه حاجی آباد در خیابان امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده که دهنه حاجی آباد در این مسیر بسته می شود و میدان حشمت تا این مسیر به ایستگاه تاکسی و میدان حشمت ایستگاه اتوبوس و بخسی از این خیابان نیز بعد از بانک ملی به ایستگاه مینی بوس تبدیل می شود.

به گزارش خوبان به نقل از شاهد شمال، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: با اجرای طرح خط ویژه در چهار مسیر منتهی به میدان شهرداری، مقررات جدید ترافیکی در این مسیر به اجرا گذاشته می شود.

‘فرامرز جمشیدپور’ روز چهارشنبه در جلسه شورای شهر رشت اظهار داشت: طرح ایجاد خطوط ویژه و ساماندهی اتوبوسرانی در مسیرهای منتهی به شهرداری رشت در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار دارد که پس از تصویب نهایی، به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: بر اساس این طرح برخی از خیابان های منتهی به شهرداری یک طرفه می شود و بعضی از تقاطع ها و چراغ های راهنما در این مسیرها حذف خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ادامه داد: طرح خط ویژه از میدان گیل تا دهنه حاجی آباد در خیابان امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده که دهنه حاجی آباد در این مسیر بسته می شود و میدان حشمت تا این مسیر به ایستگاه تاکسی و میدان حشمت ایستگاه اتوبوس و بخسی از این خیابان نیز بعد از بانک ملی به ایستگاه مینی بوس تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای شخصی برای رفتن به شهرداری می توانند از مسیر چهارراه میکائیل به صیقلان و حاجی آباد امام خمینی (ره) استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: در این طرح خیابان حاجی آباد به طرف امام یک طرفه می شود و از چهارراه میکائیل به میدان حشمت نصف خیابان خط ویژه اتوبوس تردد کرده و از میدان فرهنگ تا چهار راه میکائیل، خط رفت و برگشت ویژه ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیاده رو میدان فرهنگ تا چهار راه میکائیل در قسمت بانک صادرات برداشته و از فرهنگ به گیل یک متر از دوطرف نیز برداشته و سه متر این خیابان به خط ویژه اختصاص می یابد.

به گفته جمشیدپور؛ در چهارراه چله خانه گردش به چپ ممنوع شده و خیابان پرستار به سمت پارک شهر نیز یک طرفه خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح خط ویژه و اتوبوسرانی در سطح شهر رشت از سوی دانشگاه گیلان تهیه شده و این دانشگاه پس از انجام مطالعات و بررسی های لازم، در نهایت هشت طرح در این زمینه به شهرداری ارایه داد که در جلسات مختلف، مطرح و یک طرح آن قبول و در نهایت از سوی شهرداری به مشاور داده شده است.

جمشیدپور یادآور شد: این طرح در کارگروه ترافیک استان مطرح و در این کارگروه و در کارگروه ایمنی استان تصویب و در شورای ترافیک هم مطرح شده است.

وی افزود: برای اجرای خط ویژه در شهر رشت، پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری در نظر گرفته شده و تامین اعتبار طرح خیابان علم الهدی و ایجاد خط ویژه خیابان امام خمینی (ره) بر اساس دستور شهردار رشت در اولویت های برنامه این نهاد قرار دارد.

وی اجرای این طرح را به منظور تسهیل سرعت خودروها و آزادسازی پارک های حاشیه دو طرف خیابان ها و رفع مزاحمت خودروهای شخصی برای مردم ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، هریک از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در جلسه امروز این شورا در خصوص این طرح مطالبی بیان کردند و در نهایت؛ کلیات آن در صحن علنی شورا مصوب و مورد تایید قرار گرفت.

‘محمدحسن عاقل منش’ نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت در این باره گفت: برای اجرای این طرح، زیرساخت های لازم در شهر رشت وجود ندارد و در این طرح باید همه جوانب آن دیده شود و از مردم نظرخواهی شده و ارزیابی دقیقی از این طرح به عمل آید.

وی افزود: برای اجرای این طرح باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی شهر رشت بررسی شود.

‘سیدمحسن پورفخریان’ رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز بیان کرد: ایجاد تقاطع های غیر همسطح جدید و بسط خیابان ها امروزه امری ضدترافیکی و به منزله گسترش خودروهای شخصی است و افزایش بار ترافیکی در شهرها به عنوان یک معضل تلقی می شوند درحالیکه سیاست شهرداری ها در تمام جهان بر تقویت وسایل حمل و نقل عمومی قرار دارد و برنامه ریزی های ما نیز باید بر توسعه وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اجرای طرح های جدید ترافیکی در رشت، وجود ترافیک در این شهر را غیرقابل قبول خواند و خاطرنشان کرد: شهر رشت با مشکلات فعلی امکان جذب اتوبوس های جدید را ندارد و شورا و شهرداری تاکنون امکان جذب سهمیه ۵۰ اتوبوس را از دست داده اند و ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت به سمت تعطیل شدن پیش می رود.

وی طرح ترافیک شهرداری رشت را کارشناسی شده دانست و گفت: ده ها ساعت برای این طرح از سوی کارشناسان مطالعه و بررسی شده و تمامی جوانب در این طرح دیده شده است.

پورفخریان با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد خط ویژه در شهر رشت گام اساسی برداشته شود، افزود: به جای آسان سازی تردد خودروهای شخصی، باید به توسعه خط ویژه برای آسان سازی در حمل و نقل عمومی توجه شود.

محمد محمودیان دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به مشکل نیروهای شرکتی شهرداری گفت: نیروهای شرکتی در شهرداری مظلوم واقع شده اند و تاکنون تبدیل وضعیت این نیروها مشخص نشده است.

وی افزود: شهرداری امسال با ۴۱ درصد کمبود بودجه مواجه است و نباید طرح های کلان جدیدی را مطرح کند.

غلامرضا هاتفی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد: برای اختصاص بودجه اجرای طرح خط ویژه در شهر رشت مشکلی وجود ندارد و این طرح از طریق اعتبارات عمرانی قابل اجراست.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads