کد خبر: 12421 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 نوامبر 2012 - 08:09

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان خبر داد

رتبه نخست گیلان در مسمومیت قرص برنج

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان گفت: گیلان در مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، فریبرز آیتی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل پزشکی قانونی استان در هفت نخست امسال اظهار کرد: این آمار در بخش‌های معاینات، تشریح، آزمایش‌ها و کمیسیون‌ها است.

وی با بیان اینکه در بخش معاینات تعداد 56 هزار و 18 مورد مراجعه کننده افراد زنده به پزشکی قانونی صورت گرفت، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

این مسئول عملکرد بخش تشریح در مدت مذکور را صدور یک‌هزار و 402 مورد جواز متوفیات ذکر کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.2 درصد رشد داشته است.

وی ثبت آزمایشگاهی در پزشکی قانونی را 10 هزار و 131 مورد با 3.7 درصد کاهش عنوان کرد و یادآور شد: در هفت ماه نخست امسال 258 مورد پرونده جدید در کمیسیون پزشکی قانونی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48.3 درصد رشد داشته است.

آیتی فیروزآبادی در باره قصور پزشکی گفت: در مدت مذکور 21 مورد قصور پزشکی صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.7 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مسمومیت ناشی از قرص برنج در گیلان خاطرنشان کرد: گیلان در مسمومیت با قرص برنج رتبه نخست کشور را دارد که فوت ناشی از آن در آقایان دو برابر خانم‌هاست.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان متوفیات در حوزه‌های مسمومیت با گاز منواکسید کربن، اعتیاد، خودکشی و … را با کاهش عنوان کرد.

آیتی‌فیروزآبادی با اشاره به مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان در هفت ماه نخست امسال یادآور شد: در این مدت 522 مورد مرگ ناشی از تصادف در گیلان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

وی فوتی‌های موتورسواران در مدت مذکور را با 4 درصد افزایش اعلام کرد و افزود: در هفت ماه نخست امسال 182 نفر موتورسوار در گیلان جان خود را از دست دادند که بیشترین فوتی‌های تصادفات در این مدت را خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، رده‌های سنی 21 تا 30 سال با 97 مورد، 11 تا 20 سال با 77 و 31 تا 40 سال با 73 مورد را بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان ذکر کرد.

به گفته وی، در مدت مذکور تعداد 8 هزار و 938 مورد مصدوم ناشی از تصادفات نیز گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads