کد خبر: 124160 - تاریخ: یکشنبه، 13 نوامبر 2016 - 23:24

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ؛

دوره‌های سوادآموزی برای 70 هزارنفر فرصت شغلی ایجاد کرده است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دوره‌های سوادآموزی برای 70 هزارنفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: یک میلیون و 112 هزار نفر بی‌سواد در کشور هستند.

به گزارش خوبان: علی باقرزاده عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان افزود: بر اساس سرشماری سال 90، از 50 میلیون و 800 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال، سه میلیون و 456 نفر اعلام بیسوادی کردند.
وی ادامه داد: در این مدت عده ای باسواد شدند، عده ای فوت کردند و تعدادی از اتباع خارجی هم مهاجرت کردند.
وی اظهار امیدواری کرد که بر اساس سرشماری سال 95 ، آمار یک میلیون و 112 هزار نفر بیسواد تایید شود تا طبق برنامه، طی دو سال آینده این تعداد نیز باسواد شوند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است بنابراین همه بایستی برای ریشه کنی بیسوادی همکاری و تلاش کنند.
وی با اشاره به نشستی با حضور 84 کشور یادآور شد: فصل مشترک تمام کشورها در موضوع مبارزه و ریشه کنی بیسوادی، نبود تقاضای اجتماعی است.
باقرزاده با بیان این که مبارزه و ریشه کنی بیسوادی کار سختی است، تصریح کرد: اگر تقاضا بود، 36 سال مبارزه با بیسوادی نباید تا این زمان طول می کشید.
وی در ادامه سخنان خود ثبت نام و نگهداری بیسوادان در کلاس ها را مهم دانست و اظهار کرد: بازدید مستمر از کلاس های سوادآموزی بایستی انجام گیرد که همکاری دستگاه های مختلف در این رابطه کمک کننده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی برای آموزش دهندگان در کلاس های نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: اولویت اول، استفاده از معلمان برای آموزش بیسوادان است و استفاده از بخش خصوصی در اولویت بعدی قرار دارد.
وی با بیان این که باسوادی معادل ارائه یک مدرک تحصیلی نیست، تصریح کرد: مراکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی، فرصتی برای آموزش مهارت های زندگی است بنابراین سوادآموزان این فرصت را از دست ندهند.
وی هدف نهضت سوادآموزی را بهبود شرایط زندگی که آغازش مهارت های خواندن و نوشتن است، دانست و یادآور شد: اراده لایه های دولت برای حل مسئله اساسی بیسوادی و ریشه کنی آن در کشور شکل گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: با همت دولت یازدهم، شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی کشور بعد از 9 سال وقفه، سال 93 کار خود را احیاء کرد.
وی اظهار داشت: تاکنون شش جلسه در سطح ملی با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شده که 30 مصوبه راهگشا داشت.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: گیلان در امر باسوادی به مراتب بالاتر از استان های دیگر کار کرده است.
وی با اشاره به یافته ها و گزارش های یونسکو یادآور شد: آموزش در حد دوره ابتدایی سوادآموزی می تواند به ترویج جامعه سالم از جمله بحث محیط زیست، هوای پاک و زمین پاک کمک کند.
در زمان حاضر و بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 در استان گیلان بیسواد داریم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/4145


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads