کد خبر: 12408 - تاریخ: چهارشنبه، 21 نوامبر 2012 - 23:31

حجت‌الاسلام ذوالنور در حسینه ابوالفضل(ع) رشت:

الگوی انقلاب اسلامی در منطقه در حال گسترش است.

حاکمان بعضی از کشورها کشتی‌های اسلحه را برای تروریست‌ها در سوریه ارسال می‌کنند اما حاضر نیستند حتی یک گلوله به فلسطینی‌ها کمک کنند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: حجت‌الاسلام ذوالنور صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر محوری‌ترین عنصر قیام امام حسین (ع) بود.

وی وقوع نهضت‌ها، قیام‌ها و چالش‌ها در جوامع را معلول عوامل مختلف عنوان کرد و افزود: فساد از طریق امر به معروف و نهی از منکر از بین می‌رود و اصلاحات لازم در جامعه به‌وجود می‌آید.

ذوالنور با اشاره به وضعیت دوران امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: معاویه دین پیامبر (ص) را تبدیل به حکومت موروثی کرده بود و یزید حکومت مسلمانان را به عهده داشت.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی با بیان اینکه امام حسین (ع) امر به معروف و اصلاحات در دین پیامبر (ص) را با خون خود اعمال کرد، تصریح کرد: جهاد، شهادت‌طلبی و حرکت در مسیر خداوند با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

وی حاکمیت جور را مهم‌ترین، پست‌ترین و بدترین منکر در روی زمین توصیف کرد و گفت: حکومت از شئون الهی است و مردم به حاکمیت اسلامی مشروعیت نمی‌دهند.

ذوالنور نقش اصلی و محوری مردم در حکومت دینی را پر رنگ خواند و ابراز کرد: قیام امام حسین (ع) بزرگ‌ترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف است.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی، جهاد نیروهای مسلح را بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر در حاکمیت دینی نامید و بیان کرد: فریضه‌های دینی با امر به معروف و نهی از منکر باقی می‌مانند.

وی به گلوله‌باران مردم بی‌پناه غزه اشاره کرد و یادآور شد: حاکمان بعضی از کشورها کشتی‌های اسلحه را برای تروریست‌ها در سوریه ارسال می‌کنند اما حاضر نیستند حتی یک گلوله به فلسطینی‌ها کمک کنند.

ذوالنور با اشاره به اهتزاز پرچم نظام اسلامی در ایران، اظهار داشت: الگوی انقلاب اسلامی در منطقه در حال گسترش است.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی، دفاع از نظام اسلامی را بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: تعالی انسان با امر به معروف و نهی از منکر امکانپذیر است.

وی در پایان نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج را ضابطان قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: حفظ نظام اسلامی در گرو انجام رسالت سنگین امر به معروف و نهی از منکر است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads