کد خبر: 123884 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 نوامبر 2016 - 13:39

حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی؛

اربعین سفری برای اتحاد بیشتر و تمرین مهربانی با همه انسان ها است

سفر اربعین جدا شدن از تعلقات ملی و قومی و جغرافیاییست و عدم اثبات برتر بودن ملیت او در این سفر و تمرین مهربانی و محبت بدون منت به سایر مومنین است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی یکی از فعالان فرهنگی استان گیلان و بخش خمام در پیاده روی اربعین حسینی است که در استانه این کنگره جهانی گفتگویی با وی بشرح زیر انجام شده است:

– آیا تاکنون در پیاده روی اربعین شرکت داشته اید؟ نظرتان پیرامون این سفر چیست؟

بله دو مرتیه ؛ سفر اربعین در واقع همان گام نهادن و دور شدن از تعلقات نفسانی و لذات زندگی روز مره ماست، مانند همان احرام بستن در حج الهیست، اما احرامی از جنس و رنگ اهل بیتی علیهم السلام . حضور در دریای رحمت ونعمت پیاده روی اربعین بسیار عجیب و شگفت انگیز است و همراهی و زندگی چند روزه با عاشقان دلداده ی اباعبدلله ع در واقع همان تماشا و درک جلوه هایی از سبک زندگی مومنان در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.
میلیونها انسان دغدغه و هدف و راهی مشترک دارند و همگی در رسیدن به مقصد و مقصود دستان یکدیگر را گرفته اند و به گرمی می فشارند. و سفر اربعین حقیقتی است روحانی که ماموریت آن احیای جسم مرده بشریت و بیدار نمودن قلوب خفته عالمیان است و منشا این ویژگی در سفر اربعین همان وجود عنایات زینبی و آمیخته شدن فرهنگ صبر و استقامت عقیله بنی هاشم در جان عاشقان حضرت ابا عبدالله ع است.

-بنظر شما بعنوان فعال فرهنگی در پیاده روی اربعین چه تکلیفی داریم؟

اربعین سفری برای اتحاد بیشتر و تمرین مهربانی با همه انسان هاست فارق از هرگونه رنگ و نژاد و زبان و جغرافیا و در واقع ترویج و تحکیم فرهنگ ناب شیعی در جهان امروزیست  بهترین عمل در سفر اربعین جدا شدن از تعلقات ملی و قومی و جغرافیاییست و عدم اثبات برتر بودن ملیت او در این سفر و تمرین مهربانی و محبت بدون منت به سایر مومنین است.

-چه توصیه ای برای سایر زائران دارید؟

همه ی زائران باید در این سفر بکوشند تا از مسیر اربعین به تمامی اهداف معنوی و معرفتی خود فائق آیند و به تمامی اهداف معنوی خود برسند چون هدف در سفر پیاده اربعین دیدن و بوسیدن ضریح اباعبدلله نیست بلکه رزق معنوی مارا در میان راه تقسیم کرده اند. لذا از این نکته غافل نشویم و لذت مسیر را به زرق و برق کنار جاده ها ارزان نفروشیم.

 

انتهای پیام/252


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads