کد خبر: 12387 - تاریخ: چهارشنبه، 21 نوامبر 2012 - 18:54

رهبر معظم انقلاب: طرح سوال از رئیس جمهور به ضرر کشور است.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: طرح سوال از رییس‌جمهور تا اینجا کار مثبتی بود، هم نشان‌دهنده احساس مسئولیت مجلس و هم آمادگی مسئولان دولتی برای پاسخگویی است اما ادامه این کار آن چیزی است که دشمن می‌خواهد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) در جمع صدها نفر از فعالان طرح شجره طيبه «صالحين»، بسيج را از معجزات انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به نياز مستمر كشور،‌ملت،‌انقلاب و تاريخ به بسيج،‌ بر ارتقای كيفی فعاليتهای اين نهاد تأكيد كردند.

ايشان همچنين جنايات و وحشی گريهای رژيم صهيونيستی در حمله به مردم نوار غزه را، نشان دهنده سبعيت حيرت آور سردمداران اين رژيم خواندند و با اشاره به وقاحت مضاعف و نفرت آور امريكا، انگليس و فرانسه در حمايت از كشتار مردم غزه تأكيد كردند: كشورهای اسلامی بخصوص دولتهای عربی، با اصلاح رفتار خود در اين مسئله، ضمن كمك به مردم مظلوم اما شجاع و سرافراز نوار غزه، برای شكستن محاصره اين منطقه تلاش كنند و امت اسلام نيز به تأسی از مقاومت پيروز مردم غزه بداند كه ايستادگی و استقامت، تنها راه نجات و غلبه بر دشمنان اسلام است.

حضرت آيت الله خامنه ای بخش مهمی از سخنانشان در اين ديدار را به حوادث هفته اخير نوار غزه اختصاص دادند و تأكيد كردند: وحشيگريهای صهيونيستها در حمله به مردم بی گناه و غيرنظامی غزه، بايد وجدان دنيای اسلام را تكان دهد و حركت عظيم ملتهای مسلمان روح تازه ای پيدا كند.

ايشان در تبيين ابعاد حركت رژيم صهيونيستی در حمله به غزه افزودند: سبعيت شگفت آور سردمداران رژيم اشغالگر در حمله به غزه نشان داد اين عناصرِ كاملاً وحشی، هيچ بويی از انسانيت نبرده اند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: جنايات صهيونيستها در غزه همچنين ماهيت دشمنان جهان اسلام و ماهيت مدعيان جمهوری اسلامی در مجامع بين المللی، را بخوبی آشكار كرد.

حضرت آيت الله خامنه ای با انتقاد شديد از حمايت واضح سردمداران نظام استكبار از جنايات صهيونيستها خاطرنشان كردند: امريكا، انگليس و فرانسه به رژيم سنگدل و بی رحم صهيونيستی حتی يك اخم نكردند و با حمايت و تشويق و تقويت اين جنايتكاران، نشان دادند كه دشمنان خشن و منفور امت اسلام چقدر از اخلاق و انسانيت به دورند.

ايشان افزودند: سردمداران استكبار از جمله امريكا كه از فجايع صهيونيستهای وحشی در غزه حمايت می كنند چگونه با وقاحت مضاعف از حقوق بشر دم می زنند و خود را در موضع محاكمه كننده ملتها و كشورهای ديگر قرار می دهند؟

رهبر انقلاب افزودند: رفتار كشورهای عربی و اسلامی نيز در قبال حوادث غزه رفتار مناسبی نبود  چرا كه برخی فقط به حرف اكتفا كردند و برخی حتی در حرف نيز صهيونيستها را محكوم نكردند.

ايشان افزودند: كسانی كه داعيه دعوت به وحدت و هدايت دنيای اسلام را دارند در مسائل ديگری كه تأمين كننده اغراض سياستی آنهاست به صراحت وارد می شوند اما در اين ماجرا چون طرف آنها امريكا و انگليس است از محكوم كردن صريح و واقعی صهيونيستها خودداری و حداكثر به حمايت لفظيِ كم ارزش بسنده كردند.

حضرت آيت الله خامنه ای تأكيد كردند: كشورهای اسلامی و بخصوص دولتهای عربی بايد در حركتی متحد، ضمن كمك به مردم مظلوم غزه برای برداشته شدن محاصره اين منطقه تلاش كنند.

ايشان با تجليل از استقامت عزت آفرين مردم و جوانان نوار غزه افزودند: آنها به توفيق الهی، يك بار ديگر ثابت كردند كه با ايمان و ايستادگی و سخت كوشی،‌ می توان بر مجموعه های بزرگ، مسلح، پيچيده و حمايت شده از سوی مستكبران نيز غالب آمد.

رهبر انقلاب با اشاره به دستپاچگی رژيم صهيونيستی برای آتش بس خاطرنشان كردند: كسانی كه خباثت و ددمنشی را آغاز كردند ضربات بيشتری نيز دريافت كردند به شكلی كه اكنون برای آتش بس، از جمع كوچك مردم نوار غزه، دست پاچه تر شده اند.

حضرت آيت الله خامنه ای افزايش قدرت مادی و معنوی و دفاع جانانه و مقتدرانه در مقابل دشمنان اسلام را پيام حوادث غزه برای امت اسلامی خواندند و افزودند: ماجرای غزه نشان داد كه برای غلبه بر توطئه ها، خباثتها و نامرديها هيچ راهی جز دفاع مقتدرانه نيست.

ايشان خاطرنشان كردند: دنيای اسلام بايد برای آسيب ناپذيری در مقابل دشمنان، هم قدرت ايمانی و عزم و اراده خود را افزايش دهد و هم با پيشرفت علمی و فناوری به توانايی ساخت تجهيزات زندگی اعم از سلاح و غيرسلاح دست يابد.

رهبر انقلاب افزودند: البته ملت ايران اين درس را از دوران دفاع مقدس خود درك كرده است و به همين علت، مردم، جوانان و دانشمندان اين سرزمين برای پيشرفت و اقتدار كشور در حال تلاشند.

رهبر انقلاب ضرورت اتحاد امت اسلامی و نيز اتحاد درونی هر ملت مسلمان را از ديگر درسهای حوادث اخير ناميدند و خاطرنشان كردند: اين واقعيت در مورد ملت ايران نيز، صادق است.

ايشان از همين زاويه، به تبيين فلسفه دعوت مكرر خود به وحدت و همدلی پرداختند و افزودند: توصيه مداوم به صاحبان قلم و زبان، و فعالان مطبوعاتی و پايگاههای اينترنتی، جناحهای سياسی و مسئولان اجرايی و غيراجرايی برای اتحاد به اين دليل است كه وحدت، در اقتدار و پيشرفت كشور و حفظ جايگاه جمهوری اسلامی در جهان دارای تأثيراتی عظيم و حياتی است.

رهبر انقلاب با تجليل از وحدت و همدلی ملت، به پاسخ مثبت سران سه قوه به دعوت ايشان برای همدلی اشاره كردند و افزودند: از پاسخ مثبت و با ارزش مسئولان قوا و تأكيد آنان بر وحدت در عين برخی اختلاف نظرها و سليقه ها، تشكر می كنم و لازم است اين حركت خوب با مراقبت در اظهارنظرها و اقدامات، استمرار يابد.

ايشان در همين بحث به موضوع سؤال مجلس از رئيس جمهور پرداختند و خاطرنشان كردند: اين حركت تاكنون از دو جنبه قابل تحسين و تمجيد است.

رهبر انقلاب در تشريح اين ابعاد مثبت، سؤال از رئيس جمهور و ساير مسؤلان اجرايی را نشان دهنده احساس مسؤليت نمايندگان ملت در قبال مسائل كشور دانستند و افزودند: مسئولان اجرايی نيز با اعتماد به نفس و شجاعت برای توضيح و پاسخ اعلام آمادگی كرده اند.

رهبر انقلاب افزودند: اقدام قوه مقننه در عمل به وظيفه و نيز اعتقاد قوه مجريه به صحت و صداقت اقدامات خود، امتحان خوبی برای دو قوه بود اما معتقدم اين حركت تا همين جا كافی است و ديگر ادامه نيابد.

ايشان افزودند: مردم هم با بصيرتند و تشخيص می دهند كه ادامه اين كار، همان چيزی است كه دشمن می خواهد.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به نياز كامل كشور به آرامش خاطرنشان كردند: ممكن است عده ای از دو طرف تحت تأثير احساسات و با استفاده از وسائل تبليغ از جمله روزنامه ها و پايگاههای اينترنتی فضا را شلوغ كنند در حاليكه همه مسئولان برای عمل به وظايفشان نياز به آرامش دارند و مردم نيز خواستار آرامش هستند و ادامه نيافتن اين مسئله نشان خواهد داد كه قوای مقننه و مجريه بيش از هر چيز به وحدت و آرامش احترام می گذارند.

حضرت آيت الله خامنه ای همچنين در سخنانشان در جمع مسئولان و فعالان شجره طيبه صالحين بسيج، تقارن هفته بسيج با حادثه عظيم عاشورا را درس آموز دانستند و افزودند: اگر حادثه جگرسوز اما عبرت آموز كربلا نبود از حقيقت اسلام چيزی باقی نمی ماند به همين علت ماجرای عاشورا بايد همواره به عنوان يك درس و يك پرچم هدايت در مقابل چشمان جامعه اسلامی باشد.

ايشان دوران دفاع مقدس را تداعی كننده گوشه هايی از فداكاری اصحاب سيدالشهدا (ع) خواندند و خاطرنشان كردند: بسيج از برجسته ترين و مهم ترين مظاهر اين فداكاريها بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی، تشكيل بسيج را از مظاهر ژرف انديشی و حكمت الهی امام خمينی (رض) برشمردند و افزودند:‌ بسيج در دفاع مقدس دارای عيار بالای خلوص بود كه امروز نيز همان عيار بالا، بايد حفظ و متجلی شود.

ايشان حفظ خلوص در دوران دفاع مقدس را آسانتر از خالص ماندن در ميدانِ پيچيده اما غيرنظاميِ مقابله با دشمنان دانستند و تأكيد كردند: بسيج در مجموعه های خود مراقب ايمان، ‌توكل، معنويت و روحيه فداكاری باشد.

رهبر انقلاب پرهيز از آفاتی نظير غرور، تظاهر و رياكاری را ضرورت بسيجی بودن و بسيجی ماندن خواندند و با اشاره به استمرار عمق بخشی و ارتقای مستمر كيفيت فعاليتها افزودند: بايد از هرگونه سطحی نگری در ابعاد مختلف پرهيز كرد.

ايشان طرح شجره طيبه صالحين را به عنوان اقدامی برای عمق بخشی معرفتی و تربيتی،‌مورد تحسين قرار دادند و افزودند: بايد به گونه ای عمل كنيم كه بسيج به عنوان الگو و دستورالعملی زنده، پويا و قابل پيروی، در دنيای اسلام تثبيت شود.

حضرت آيت الله خامنه ای تقويت و توسعه فعاليتهای بسيجی به همه ابعاد زندگی را از وظايف اساسی دست اندركاران اين نهاد برشمردند و افزودند: در بحث سبك زندگی نيز بسيج و بسيجيان می توانند با عيارسنجی رفتار خوددر خانواده، محيط كار،‌و اجتماع، به نوعی خودشناسی و اصلاح دست بزنند.

ايشان با تقدير از حضور موفق بسيج در زمينه های علمی، فناوری، خدمات اجتماعی و نظريه پردازی در زندگی اجتماعی افزودند: اگر روزی كشور و انقلاب به دفاع نظامی در مقابل دشمن نيازمند شود بی ترديد همين مجموعه های بسيجی و همه جوانان شجاع ايران، دلاوری و اقتدار و شكست ناپذيری ملت ايران را به تمام دنيا نشان خواهند داد.

در ابتدای اين ديدار سردار سرلشگر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برای ارتقای مستمر فعاليتهای فرهنگی بسيج و ضرورت حضور سازمان يافته بسيجيان در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: با تشكيل شجره طيبه صالحين، بيش از 3 ميليون بسيجی در حلقه های معرفتی – تربيتی صالحين فعال شده اند.

سردار سرتيپ نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز با اشاره به استقبال اساتيد حوزه و دانشگاه و نخبگان جامعه از نظام معرفتی – تربيتی صالحين اعلام كرد: در سازماندهی جديد بسيج ابعاد مختلف دفاعی – علمی – معرفتی – تربيتی – فرهنگی – مردم ياری و ورزشی بسيج، در هسته های شجره طيبه صالحين سازماندهی شده است.

در ادامه اين ديدار آقايان و خانمها:
حجت الاسلام فرحانی، رئيس مركز توليد انديشه و پاسخگويی به شبهات
حجت الاسلام پاكباز، سرمربی طرح صالحين از استان خوزستان
معصومه احمدی، مربی طرح صالحين از استان قم
دكتر محمدرضا عبدی، دكترای فيزيك اتمی از دانشگاه صنعتی اصفهان از بسيج اساتيد استان اصفهان
دكتر مژگان كريمی، جراح و متخصص زنان از بسيج جامع پزشكی استان يزد
فتح الله فريدی وثوق، دارنده مدالهای جهانی و آسيايی جودو و از بسيج ورزشكاران استان همدان
و هادی زينلی فرزند شهيد از بسيج مساجد و محلات تهران بزرگ
درباره علل و اهداف اجرای طرح شجره طيبه صالحين، چگونگی ساماندهی اساتيد و بسيجيان در سطوح سرمربی، مربی و سرگروه حلقه های معرفتی – تربيتی صالحين، نظارت علمی بر روند ارتقای كيفی فعاليتها، شناسايی ظرفيتهای جديد به موازات آسيب شناسی علمی طرح، رصد شبهات و ارائه پاسخهای مستدل، و توجه كامل به خودسازی معنوی در حلقه های معرفتی نكاتی را بيان كردند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads