کد خبر: 12377 - تاریخ: چهارشنبه، 21 نوامبر 2012 - 12:17

چه می کند این پول بی برکت!

سرمایه های ویژه خواران اقتصادی در شرکت‌های اقماری خیریه مولی الموحدین کرمان

شرکت عمران علوی یکی از شاهکارهای اقتصادی خیریه مولی الموحدین کرمان (خیریه وابسته به مرعشی) است که بیش از 45 درصد از سهامش متعلق به این خیریه است.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، این شرکت در یک فرایند کاملاً پیچیده! و با استفاده از نفوذی که خیریه در دولتهای سازندگی و اصلاحات داشت بیش از هزار هکتار از اراضی ملی محور کرمان – ماهان را با قرار دادی محیر العقول! ، برای ایجاد یک محور گردشگری تصرف می نماید.

در این قرار داد که با استفاده از رانت حضور استانداران وقت در هیأت مدیره مولی الموحدین به سرانجام می رسد 318 هکتار از اراضی به صورت رایگان و700 هکتار دیگر آن را با قیمت هر متر 16 تومان واگذار می شود. اراضی ای که در حال حاضر با قیمت هر متر بیش از 30 هزار تومان ( یعنی قریب 1900برابر قیمت واگذاری اولیه)  به مردم و نهادهای دولتی واگذار می شوند.

در این رابطه شهرام جزایری عرب یکی از کسانی است که فساد اقتصادی آن در دادگاه هم به اثبات رسیده با دریافت بیش از 800 قطعه از این اراضی ارادت خود را به مجموعه مورد بحث ثابت کرده است .

البته درخصوص این طرح مورد بحث در این گزارش و حاشیه های متعدد آن از جمله تصرفات غیرقانونی زمینهای متعلق به کشاورزان وتبعاتی که برای سفره های آب زیرزمینی استان خواهد داشت اسناد بسیاری وجود دارد که در نوشته های بعدی ارائه خواهد شد تا گوشه ای از رانت خواری هایی که باعث شده هیأت مدیره این مؤسسه برای سرپوش گذاشتن بر آنها استانداران بعدی را از مدیریت آن کنار بگذارند روشن گردد .

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads