کد خبر: 123750 - تاریخ: شنبه، 12 نوامبر 2016 - 23:15

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت خبر داد؛

انتخاب روستای دهنه سر شیجان خمام بعنوان روستای کار آفرین در سطح شهرستان رشت

مونا ابروفراخ گفت:تبدیل روستای دهنه سر شیجان به عنوان روستای کارآفرینی و فاقد بیکار را برداشتن گام اول برای ورود به سایر نقاط روستایی در سطح شهرستان دانست و اذعان داشت: موفقیت این طرح بسیار دارای اهمیت است.

به گزارش خوبان: ابروفراخ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در جلسه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت و کارگروه فرعی رفع موانع روستای کارآفرین گفت: ایجاد «روستاهای کارآفرینی» از برنامه ها مهم در حوزه روستایی است.

وی افزود:به نظر می رسد،اتخاذ استراتژی مبتنی بر توسعه کارآفرینی برای توسعه اقتصادی روستاها نسبت به سایر استراتژی ها هزینه کمتری دارد و برای محیط روستایی مناسب‌تر است.

ابروفراخ با اشاره به این موضوع که با توسعه کارآفرینی، ایجاد بنگاههای کوچک کارآفرین و جذب تولیدکنندگان به این مناطق، روستاییان به چرخه تولید کالا ها و خدمات وارد می شوند ، افزود:  این امر تاثیر زیادی در افزایش اشتغال، رشد اقتصادی روستاها و کاهش پدیده مهاجرت به شهرها دارد.

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت افزود: روستاهای شهرستان رشت مملو از فرصتهای پر جاذبه ای هستند که کشف و بهره‌برداری به‌موقع از این فرصت‌ها و ایجاد کسب‌وکارهای جدید و رقابت‌پذیر بر مبنای آن، می‌تواند مزایای اقتصادی چشمگیری برای روستاییان به همراه آورد و بدین منظور برای توسعه کارآفرینی در روستاها تشویق و حمایت از کارآفرینان روستایی برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید، تشویق کسب‌وکارهای موجود به توسعه فعالیت‌ها و حرکت به سمت تحقق ایده‌های جدید و کارآمد از برنامه های ما در این زمینه است.

ابروفراخ اضافه کرد: توجه به حقایق اقتصادی به خوبی نشان دهنده این امر است که تلاش برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید از کارآمدترین استراتژی های برای توسعه اقتصادی در نواحی روستایی است.

وی تبدیل روستای دهنه سر شیجان به عنوان روستای کارآفرینی و فاقد بیکار را برداشتن گام اول برای ورود به سایر نقاط روستایی در سطح شهرستان دانست و اذعان داشت: موفقیت این طرح بسیار دارای اهمیت است؛ چراکه در شکل گیری زمینه های خلق سایر روستاهای کارآفرین با اشتغال کامل در شهرستان، نقش به سزایی خواهد داشت.

ابروفراخ افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان، شناسایی نقاطی به عنوان تکیه گاه و کشف مصادیق آن در سطح شهرستان ضرورت دارد و در ادامه باید با ترسیم نقشه ای این نقاط را به درستی تشخیص داده و برای بهره برداری و استفاده از آنها برای رفع مشکلات، برنامه های مدونی داشت.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی، توجه به توسعه پایدار با تمام مختصات آن را چشم انداز مهم رویکرد مورد اشاره دانست و افزود: توسعه پایدار رسیدن به فرآیندى از توسعه است که بتواند پایا و بادوام باشد و در توسعه پایدار انسانى، پایدارى در تمامى ابعاد اقتصادى، اجتماعى و زیست محیطى مورد تاکید قرار مى گیرد و عقیده بر این است که بدون پایدارى و ایجاد تعادل و توازن در تمامى ابعاد جامعه نمى توان به یک توسعه بادوام دست یافت.

وی افزود: مشارکت اجتماعی مردم در برنامه ها و پروژه های توسعه نقش و جایگاه مهمی داشته و ما نیازمند مدل های مستقلی هستیم که دارای ویژگی هایی نظیر تکیه بر روستاها، توسعه روستایی یکپارچه، توسعه مستقل، توسعه منحصر به فرد، مشارکت تهیدستان روستایی، حفظ توازن اکولوژیک، خوداتکایی و برابری در دسترسی به امکانات باشد

خاطر نشان می شود ؛ چایخانه سنتی، رستوران سنتی، اقامتگاه بوم گردی، پیست اسب دوانی از موضوعات اصلی بودند که در این نشست با حضور نمایندگان نهادهای مربوطه، از لحاظ مسائل مواجه شده حول رویه های اداری و مجوزهای قانونی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفتند. همچنین، دعوت از تولید کنندگان و کارآفرینان موفق برای ادامه فعالیت در این روستا و حمایت های قانونی و مالی از آنان به مثابه راهبرد اساسی در دستیابی به روستای کارآفرینی، در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/529


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads