کد خبر: 123580 - تاریخ: یکشنبه، 6 نوامبر 2016 - 17:52

در آستانه اربعین حسینی؛

نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام بر روی صحنه رفت+تصاویر

نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) صبح امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: صبح امرور و در آستانه اربعین حسینی به همت بسیج جامعه زنان خمام نمایش زنده بازخوانی واقعه عاشورا و حرکت اسرا به سمت کوفه و خطبه خوانی حضرت زینب(س) در دروازه کوفه و دربار یزید در شام به نمایش در آمد .

نمایشی که روایتگر واقعه کربلا و جاهلیت غاصبان فریب خورده زور و تزویر در هراس از حقگویی سالار شهیدان و برسرنیزه رفتن سرهای جوانمردانی بود که مردم را به نیکی فرا می خواندند اما درنهایت تیر کینه بر حنجره حق طلبان نشست و رسالت پیام رسانی عاشورا به زینب کبری(س) رسید.

خویشاوندان رسالت بزرگی را برعهده داشت چرا که از یک سو باید پرستاری برای بیماران و زخم خوردگان کاروان باشد و از سوی دیگر درمقابل تعدی فاسدان بایستد و از همه مهمتر با تاختن برظلم ظالمان ، آنان را دربرابر مردم عصر خود و تاریخ رسوا کند.

صحنه سوگواری اهل بیت پیامبر(ص) در خرابه شام ، ناله و بی تابی رقیه کوچک برای پدر و سنگدلی یزیدیان در گذاشتن سر مطهر اباعبدالله مقابل فرزند کوچکش چنان تاثیرگذار بود که چشم حاضران را به اشک نشاند.

و چه زیباست که همواره از هنر به عنوان یکی از بهترین وسیله ها برای نهادینه ساختن فرهنگ دینی در جامعه و باز خوانی مواردی همچون فلسفه نهضت عاشورا ، درسهای قیام اباعبدالله الحسین و تاریخ اسلام در راستای انتقال فرهنگ دینی و ارزش های انسانی و اخلاقی استفاده شود و متولیان فرهنگی جامعه نیز با استفاده از رسانه ها درجهت افزایش تاثیر اینگونه اقدامات برای ارتقای فرهنگ عمومی و معنوی جامعه اقدام کنند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم معنوی پرچم متبرک مرقد حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به نمایش در آمد حاضران به صورت منظم پرچم متبرک حضرت اباعبدالله(ع) را زیارت کردند.

نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام

نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمامنمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در خمام

 

انتهای پیام/548


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads