کد خبر: 123162 - تاریخ: دوشنبه، 31 اکتبر 2016 - 17:53

فرمانده سپاه ناحیه سیاهکل؛

رزمایش«الی بیت المقدس» در سیاهکل برگزار می شود

فرمانده سپاه سیاهکل با بیان اینکه رزمایش الی بیت‌المقدس برای دوستان امید دهنده و برای دشمنان ناامیدی و یاس را به دنبال دارد گفت: این رزمایش به استعداد 2 گردان بیت‌المقدس در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در اردوگاه قدس ازبرم برگزار می‌شود.

به گزارش خوبان،سرهنگ پاسدار داریوش خوشحال در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: رزمایش الی بیت المقدس در روزهای پنجشبه و جمعه این هفته درسیاهکل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش الی بیت‌المقدس برای دوستان امید دهنده و برای دشمنان ناامیدی و یاس را به دنبال دارد افزود: این رزمایش به استعداد ۲ گردان بیت‌المقدس در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در اردوگاه قدس ازبرم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سیاهکل هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقا آمادگی رزمی و دانش نظامی دسته های واکنش سریع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن با برنامه‌ریزی دشمنی‌های خود را ادامه می‌دهد ما نیز باید قدرت بازدارندگی خود را بالا ببریم.

سرهنگ خوشحال نمایش قدرت و ابهت بسیج به چشم جهانیان را از اهداف این رزمایش برشمرد و اجرای تمرینات مختلف و سازماندهی را جزو برنامه‌های روز نخست عنوان کرد و گفت: در شب روز نخست برنامه‌های مختلف فرهنگی، سخنرانی‌ با حضور روحانیون و راهپیمایی شبانه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم صبحگاه نظامی با حضور گردانهای بیت‌المقدس در روز دوم رزمایش بیان کرد: در این مراسم مسئولان شهرستانی، مسئولان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور دارند.

فرمانده سپاه سیاهکل با بیان اینکه بعد از اجرای صبحگاه، رزمایش آغاز می‌شود تصریح کرد: این رزمایش که عملیات دفاع از کوی و برزن خواهد بود؛ شامل تمرین های تاکتیکی از جمله عملیات تاخیری، عملیات ضد هلی‌برن، عملیات پدافند دورادور، عملیات کمین، کنترل معابر، دفاع از مراکز حساس و حیاتی، مقابله با ناآرامی‌ها، عملیات بازپس‌گیری و امداد و نجات با رعایت اصول پدافند غیرعامل است.

سرهنگ خوشحال با اشاره به حضور بیش از ۵۰۰ نفز بسیجی برای برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در شهرستان سیاهکل عنوان کرد: بسیج در تمامی عرصه‌ها کاربرد دارد و برای آنهایی که فکر می‌کنند بسیج برای دوران جنگ بود با یک مثال می‌توان موضوع را روشن کرد و آن اینکه بسیج در سال ۵۸ و قبل از جنگ تاسیس شده که این نشان از اهمیت آن در نگاه امام(ره) است.

وی افزود: بسیج امروز در عرصه‌های نظامی، سازندگی، علمی، فرهنگی و غیره حضور مستحکم داشته است که ما توانستیم در هر جایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم.

فرمانده سپاه سیاهکل با اشاره به لزوم توجه به روشنگری و بصیرت‌افزایی خاطرنشان کرد: باید در تمامی عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روشنگری لازم صورت گیرد که به نظرم اگر این کار انجام نشود امکان گمراهی مردم افزایش می‌یابد.

سرهنگ خوشحال به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در بین آحاد مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: ما در این رزمایش روشنگری و بصیرت‌افزایی را در مورد شاخصه‌های انقلابی‌گری، تقوای دینی و سیاسی، حساسیت در برابر دشمن، حرکت به سمت آرمانها و استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جهاد کبیر مدنظر مقام معظم رهبری باید در تمامی عرصه‌ها وجود داشته باشد ابراز کرد: با ایستادگی تمام قد در مقابل دشمن می‌توانیم و توانسته‌ایم به موفقیت‌های فروانی دست یابیم که دشمن نیز به قدرت نیروهای مسلح ایران اعتراف کرده است.

فرمانده سپاه سیاهکل برگزاری چنین رزمایشهایی را یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و از پای کار بودن گردانهای بسیج شهرستان سیاهکل نسبت به حضور پرشور تمجید کرد.

سرهنگ خوشحال از مساعدت‌های رؤسای ادارات و نهادهای مختلف شهرستان به خصوص امام جمعه و فرماندار سیاهکل در پشتیبانی از این رزمایش تشکر کرد.

 

 

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads