کد خبر: 12287 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 نوامبر 2012 - 17:22

مسئول بسیج دانشجویی گیلان:

قیام میرزا کوچک مانع الحاق گیلان به شوروی شد / برگزاری دیرهنگام کنگره ملی میرزاکوچک

مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: قیام میرزا کوچک احتمال بسیار زیاد الحاق استان‌های گیلان و مازندران به شوروی را از بین برد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، غلامرضا ملک‌علیپور با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در رشت، اظهار کرد: میرزا کوچک در دوران سکوت و خاموشی بسیاری از نخبگان و فرهیختگان جامعه عصر خود، قیام کرد.

وی با بیان اینکه اقدام میرزا کوچک بسیار بزرگ بود، ابراز کرد: عمل میرزا یک قیام درونی و ملی در ایران علیه پیشروی نظام کمونیست بود.

این مسئول افزود: با سیاست غلط شوروی در حمایت و سپس خیانت به نهضت جنگل ماهیت استعماری و استبدادی کمونیست‌ها برای مردم ایران مشخص شد.

به گفته ملک‌علیپور، قیام میرزا کوچک احتمال بسیار زیاد الحاق استان‌های گیلان و مازندران به شوروی را از بین برد و نفوذ کمونیست‌ها در ایران را کاهش داد.

وی شخصیت و شعارهای میرزا کوچک را موجب احیای دوباره مشروطه مشروعه با رنگ و بوی دینی خواند و گفت: به توپ بستن مجلس ملی توسط نیروهای شوروی و تبعید مقتدرانه محمدعلی شاه، تو دهنی به ملت ایران بود.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان، یکی از ویژگی‌های میرزا کوچک را مظلومیت ایشان دانست و بیان کرد: مظلومیت، مشروعیت‌ می‌آورد و یکی از دلایل ماندگاری قیام میرزا کوچک مظلومیت وی بود.

وی با اشاره به اینکه افرادی مانند میرزا کوچک جنگلی و شیخ محمد خیابانی به قیام‌های مردم ایران رنگ و بوی دینی دادند، اذعان کرد: بازشناسی چرایی قیام و شخصیت میرزا کوچک ضروری است.

ملک‌علیپور خواستار آشنایی نسل کنونی و آیندگان با شخصیت میرزا کوچک شد و افزود: کنگره ملی میرزا کوچک بسیار دیر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میرزا کوچک باید از ابتدای انقلاب اسلامی به صورت یک شخصیت دینی و ملی به مردم ایران و به ویژه نسل‌های جوان معرفی می‌شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads