کد خبر: 12280 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 نوامبر 2012 - 18:00

آنجلینا جولی و مانکن دیپلماسی علیه زنان+عکس

همکاری آنجلینا جولی با وزیر امور خارجه انگلیس در حمایت از افراد مورد تجاوز قرار گرفته در مناطق جنگی، ادامه یافتن طنز مضحکی است که کارشناسان از آن با عنوان «مانکنیسم» یاد می کنند.

سرویس فرهنگی رویداد، آنجلینا جولی ستاره هالیوودی که فعالیتهای زیادی در سازمان حقوق بشر انجام میدهد این بار در همکاری با وزیر امور خارجه بریتانیا اقدام به تشکیل یک تیم امدادی برای مقابه با تجاوز به عنف و خشونت های جنسی در مناطق جنگی کرده اند.
در ماه می میلادی تصمیم گرفته شد برای مقابله با بحران ها در مناطق جنگی به خصوص مواردی که زنان و دختران را تهدید میکند تیمی تشکیل شود تا با نظرات رهبران بتواند این معضل بزرگ جهانی را حل کند.
آنجلینا جولی نیز به عنوان یک فعال حقوق بشر و سفیر صلح سازمان ملل در این نشست حضور پیدا کرد.

 

بنابر مذاکرات این نشست 70 تیم قوی متشکل از پلیس ، وکلا، روانشناسان، پزشکان و کارشناسان آماده سفر به مناطق جنگ زده و کمک به افراد مورد تهدید هستند. آنجلینا جولی میگوید: این واقعاً وحشتناک است که از خشونت های جنسی به عنوان یک سلاح در جنگ ها استفاده شود. این برای بازماندگان جنگ عادلانه نیست و در بسیاری از جنگ ها از خشونت های جنسی به عنوان یک تاکتیک نظامی استفاده می شود که نه تنها پیامدهای جبران ناپذیری برای یک فرد ، بلکه برای خانواده ، جامعه و گروه های قومی آنها دارد.
این روزها این عمل به یک قانون جنگی تبدیل شده است و همه ما باید همکاری کنیم تا عدالت برای قربانیان جنگ تضمین شود. به گزارش پارس ناز آنجلینا جولی از سال 2010 سفیر صلح سازمان ملل است و در پروژه های بشر دوستانه این نهاد فعالیت میکند. اولین پروژه کاری او به عنوان سفیر صلح در سیرالئون بود که سالهاست درگیر جنگ داخلی است. این مدافع خستگی ناپذیر تا کنون بیش از 40 بازدید از مناطق مختلف بحران زده در دنیا داشته است.
نکته ای که کمی عجیب به نظر می رسد، این است که چرا آنجلینا جولی برای این امر نامزد شده است. وی یکی از بازیگران هالیوود است که هر سال در رقابت خوش اندام ترین و جنسی ترین زن سال شرکت می کند و فیلم هایی که در آنها ایفای نقش کرده، عمدتاً حاوی سکانس هایی بوده اند (bed room) که در آن ها آنجلینا به عنوان یک الگو ساز در رفتارهای جنسی حاضر بوده است.
باید دید آیا این نهاد حقوق بشری به نمایندگی جولی می تواند جلوی خشونت های جنسی در حین جنگ را که عمدتاً در ارتش های صهیونیستی دیده می شود و حتی به عنوان یک تاکتیک جنگ روانی به کار می رود را بگیرد یا خیر؟!

 

در حالی که جولی و نهادهای حقوق بشر از تجاوز به بیش از 5 هزار زن بی گناه مسلمان در میانمار و سوزانده شدن آنها آگاهی دارند، تا کنون کوچکترین واکنشی نسبت به این فاجعه انسانی نشان نداده اند. همچنین جنایات ارتش های صهیونی نیز در مناطقی چون نوار غزه و تمایل رژیم اسرائیل به مقطوع ساختن نسل مسلمین مورد توجه آنها نیست؛ بلکه حضور یک سوپر استار جهانی در چنین نهادی با رویکردی که در سفرهای سابق وی دیده شده، تنها یک نمایش مضحک حقوق بشری برای سرپوش گذاشتن بر این جنایات است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads