کد خبر: 122474 - تاریخ: یکشنبه، 23 اکتبر 2016 - 11:06

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

درصدی از درآمد شهرداری‌های بزرگ صرف شهرهای کوچک شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد شده تا چند درصد از درآمد شهرداری های بزرگ صرف شهرداری های کوچک شود.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی افتخاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به روند اداره‌ی شهرداری‌ها با اخذ عوارض از شهروندان اظهار داشت: شهرداری یک نهاد غیردولتی و مردمی است و سازمانی است که باید خود را بر اساس مخارجی که شهروندان می‌دهند، اداره می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه طبق قانون ضرورت دارد شهرداری‌ها از محل اخذ عوارض خود را بگردانند، افزود: قانون شهرداری‌ها را موظف کرده تا برای ساخت و سازها، صدور پروانه‌ها، عوارض‌های جانبی شهری و عمرانی که دارند خود را اداره کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحثی را در دوره‌ی قبل مبنی بر اینکه ردیفی را برای شهرداری ها از بودجه در نظر بگیرند اما این بحث فعلا مردود شده است، گفت: نوعا باید شهرداری‌ها از موازینی که قانون به آن‌ها اجازه داده از خودشان کسب درآمد کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به برنامه‌های موازی با این مسئله در کمیسیون تخصصی خود در مجلس نیز اشاره داشت و افزود: یکی از موانع هایی که در شهرداری ها مورد توجه بوده همین بحث در کمیسیون عمران مجلس است.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اینکه کمیسیون عمران در حال بررسی بخشی از موارد پیشنهادی است، افزود: پیشنهاد شده تا چند درصد از درآمد حاصل شهرداری ها بزرگ صرف شهرداری‌های کم درآمد شود که کمیسیون مطبوع در حال بررسی و پیگیری  این پیشنهاد است.

این نماینده‌ی مجلس با بیان اینکه بحث و گفتگوها در این زمینه انجام شده اما نتیجه‌ای حاصل نشده، اذعان داشت: نتیجه‌ای که باید در کمیسیون عمران در این خصوص کسب شود هنوز عاید نشده اما به زودی کمیسیون عمران تلاش خواهد کرد تا گزارش قابل قبولی در این خصوص ارائه کند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads