کد خبر: 12226 - تاریخ: دوشنبه، 19 نوامبر 2012 - 19:15

سرلشکر فیروزآبادی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج:

بسیجی نباید به دیگران نگاه کند که در صحنه هستند یا نیستند.

بسیج که به صحنه بیاید و حرکت اجتماعی صورت بگیرد، باقی مردم هم می‌آیند و فرهنگ جامعه شکل می‌گیرد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که عصر امروز دوشنبه در سالن 5 آذر برگزار شد، گفت: امروز باید بگوییم بسیجی از خمینی و خمینی از بسیج است. بسیج یادگار ماندگار امام است و بقای بسیج نام امام را بلند و پرآوازه در جهان ادامه خواهد داد.

وی افزود: بسیج علوی و زهرایی یعنی بسیج حسینی. این بسیج است که ایستاده تا کربلا دوباره اتفاق نیفتد. بسیج تجسم عزاداری واقعی حسین است.

فیروزآبادی ادامه داد: در روز 5 آذر 58 خبری از جنگ نبود که امام (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند. بسیج سازماندهی امت حسینی و ملت برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج)‌است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: بسیج پشتیبان ولایت فقیه است تا به این مملکت آسیبی نرسد. بسیج چتر حمایت همه ارکان اقتدار ملی است. قدرت و عزت اسلام زمانی به اوج می‌رسد و ظرفیت کافی برای ظهور امام زمان ایجاد خواهد شد که مؤلفه‌های اقتدار در امت اسلامی به کمال برسد و این در سایه بسیج به دست خواهد آمد. بسیج پیوند بین آحاد ملت برای تجهیز لشکر صاحب الزمان است.

فیروزآبادی با بیان اینکه در بسیج تمرین می‌کنیم که چگونه سرباز اسلام باشیم، گفت: با تمرین سربازی ولایت فقیه تمرین تشکیل امت امام زمان را انجام می‌دهیم. حرکت بسیجی حرکت روشنگرانه، هدایت گرانه، منطقی و هدفمند است. بسیجی شدن یک اتفاق و حادثه نیست بلکه یک انتخاب هدفمند است. بسیج قیام لله و ادامه راه امام است.

وی افزود: بسیجی نباید به دیگران نگاه کند که در صحنه هستند یا نیستند. بسیجی برای خدا روح،‌ جسم خودش را آماده می‌کند تا وقتی لازم شد با آگاهی وارد صحنه شود. بسیج که به صحنه بیاید و حرکت اجتماعی صورت بگیرد، باقی مردم هم می‌آیند و فرهنگ جامعه شکل می‌گیرد.

فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رسالت بسیجی‌ها این است که در حوادث گوناگون کشور برنامه داشته باشند. دشمن را بشناسند و دشمن ستیز باشند و اصل را قرآن و ولایت فقیه قرار داده باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هر کس یک درجه انحراف از مسیر ولایت، انقلاب و اسلام داشت باید با او مقابله کرد به دنبالش نرفت و جلویش را گرفت.

فیروزآبادی ادامه داد: دفاع همه جانبه ‌ای که امام (ره) در روزهای آخر عمرشان فرمودند و سیاست رهبر عزیزمان نیز هست فقط ایجاد امنیت برای ایران نیست بلکه امنیت برای امت اسلامی مستضفعین و جهانیان است. برای دفاع همه جانبه از اسلام،معنویت و بشریت و مستضعفین باید از همه ظرفیت‌های بسیج استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بسیج همه گیر برای دفاع در برابر دشمنان خدا وظیفه مومنین و مسلمین است. بسیج باید آمادگی برای حضور در صحنه را داشته باشد. اگر ملت مسلمان و بسیجیان مقدار توانی که دارند را به صحنه بیاورند آن زمان خدا ما را در جنگ پیروز خواهد کرد. مانند پیروزی جنگ 33 روزه، 22 روزه و غزه بر اسرائیل و ایران بر عراق و استکبار جهانی که همه با کمک خدا بوده است.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه بسیج باید ارتباط با روحانیت را در جامعه تقویت کند، گفت: بسیج باید اولین منظرش، منظر روحانیت باشد که در راس روحانیت ولایت فقیه است. الزام عملی به ولایت فقیه یعنی هر چه ایشان فرمودند را بپذیریم  حتی اگر قدرت درک آن را نداشته باشیم و یا به ضرر ما باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بسیجی باید خطرپذیر باشد و مقاومت تا آخرین نفس و قطره خون یعنی همین. خطرپذیری یعنی رستگاریی. یکی از جاهای خطرپذیر این است که انسان راستگو باشد.

وی ادامه داد: باید دائما تفکر بسیجی را گسترش دهیم و حضور بسیج در فضای مجازی بیشتر شود. خدا این فضا را به عنوان یک لطف دراختیار مومنین قرار داده است، فضای مجازی فرصتی است که می‌توانیم حرف حق‌تان را به گوش تمام عالم برسانید و با دشمنان مقابله کنید.

فیروزآبادی درادامه سخنانش خاطرنشان کرد: بسیج باید از مبارزه با فساد در جامعه حمایت کند و مدافع قوه قضائیه باشد. با کمال تاسف شاهدیم کم توجهی به حمایت از مبارزه با فساد دست بعضی از قضات را در دادن حکم قاطع می‌بندد زیرا مدافعان مفسدین با تمام قدرت و توان خود به دفاع از مفسدین می‌پردازند.

وی افزود:‌این در حالی است که ما بسیجیان و ملت می‌توانیم با شعار در نماز جمعه و مجامع دیگر از مبارزه با فساد و قاضی مبارز با فاسد و قوه قضائیه حمایت کنیم-که این کار را نمی‌کنیم- باید همه جا شعار مبارزه با فساد سر دهیم و از قاضی انقلابی که حکم مبارزه با مفسدین را می‌دهد حمایت کنیم. قضات باید احساس پشتیبانی مردم از خودشان را داشته باشند. حمایت قدرتمندانه مدافعان مفسدین از آنها باعث شد در برخی مواقع قوه قضائیه مظلوم و مورد حمله واقع شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: بسیجی ای که در کشور مسئولیت دارد باید از خودش کارآمدی نشان دهد،اگر مسئول اسلامی خطا کند هزار بار بدتر از مسئول غیر اسلامی است که خطا می‌کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads