کد خبر: 121993 - تاریخ: یکشنبه، 16 اکتبر 2016 - 16:12

توصیه کریمی قدوسی به روحانی: دیگر کاندیدا نشوید، به صلاح نیست/ نیایید تا کشور را نجات دهیم

نماینده مشهد و کلات در مجلس خطاب به رییس جمهور، گفت: نظرسنجی‌های عمومی می‌گوید به مصلحت شما و کشور نیست که مجدد درعرصه انتخابات ۹۶ وارد شوید.

به گزارش خوبان: محمدجواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۲۵ مهرماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سالار شهیدان کربلا به همه ملت ایران و نمایندگان مجلس، گفت: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند که عبرت‌های عاشورا مهمتر از درس‌های عاشوارا است؛ اعتقاد به عاشورای ۶۱ هجری بود که عامل اصلی شکست در فتنه ۸۸ شد لذا هرچه داریم از عاشورا و کربلای امام حسین (ع) است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: قصد مقایسه سران فتنه ۸۸ که فاجعه ناامنی نظام و هتک حرمت عاشورای ۸۸ را آفریدند با چهرهای نفاق بنی امیه آن دوران را ندارم ولی روش های آنها برای مقابله با مذهب جبهه حق با روش های فتنه ۸۸ و چهار تن از سران آن را در مقابله با آرمان های انقلاب اسلامی در ۱۲ روش بیان می کنم.

وی با اشاره به روش اول، افزود: فریب، جذب و سازماندهی سابقه داران اسلام و پیشکسوتان جهاد در آن زمان امثال طلحه و زبیرها توسط معاویه و وعده خلافت و ولایت عهدی دادن به آنها؛ در طول ۳۰ سال گذشته نیز بعضی از سران فتنه تلاش کردند سابقه داران انقلاب اسلامی و بعضی افراد مطرح را از پشت در ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی دور کنند و دور خودشان جمع کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش دوم، ادامه داد: خرید، جذب  و سازماندهی آقا زاده های بزرگ اسلام از روش های معاویه برای تضعیف امیر المومنین (ع) بود؛ مانند عبد الله جعفر و در این زمان آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات اخیر چرا سراغ بیت شریف امام (ره) رفت و آن حرکات تحریک آمیز را انجام داد ولی موفق نشد؛ هدف او چیزی جز تضعیف ولایت فقیه نبود.

کریمی قدوسی با اشاره به روش سوم، تصریح کرد: استفاده از جاذبه های جنسیتی و وصلت های فامیلی و تشکیلاتی برای حفظ فامیل های ثروت و قدرت. وصلت های تشکیلاتی همیشه در دستور کار فتنه بود تا فامیل های ثروت و خانواده های قدرت را با این وسیله به یکدیگر پیوند دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش چهارم، گفت: استفاده از روش موثر و فریبنده زر و طلا در آن دوران و برای جذب اصحاب مسلم بن عقیل و سپاه امام حسن (ع) و امروز با وضع حقوق های نجومی و تسهیلات چند میلیاردی به خواص طرفدار خودشان. طرح ریزی برای گسترش فساد اقتصادی و خلق ثروت های بادآورده؛ این روش در آن زمان موثر واقع شد و عاشورای ۶۱ هجری را باعث شد که برای مشتی درهم، حرم سید الشهدا (ع) را در هم کردند و سرهای آنها را بر نیزه زدند و خانواده ایشان را به اسارت گرفتند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش پنجم، اظهارکرد: خلق ادبیات و کلیدواژه های ارزشی و قرآنی برای مقابله با آرمان های بعثت و تهدید امیر المومنین (ع) و فرزندانش؛ یزید می‌گفت علی (ع) بر علیه خلیفه مسلمین خروج کرده است. شریح قاضی نیز فتوا داد در ماه حرام هم می تواند به مبارزه با حسین (ع) رفت زیرا امینت بلاد اسلامی را زیر سوال برده است. در فتنه ۸۸ نیز همسر آقای هاشمی رفسنجانی گفت اگر تقلب شد و موسوی رای نیاورد به خیابان ها بریزید و کلید واژه های “اعتدال”، “پرهیز از خشونت” و “آمریکا کدخدای جهان است” نیز ادامه این راه است.

وی با اشاره به روش ششم، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اشرافی برای مقابله با سبک زندگی اسلامی و جهادی با هدف تبدیل نظام امامت به سلطنت. تنزل دادن جایگاه الهی و معنوی ولایت و امامت به جایگاه رفاقت، دوستی و همسنگری دیروز و امروز. به امیر المومنین (ع) می‌گفتند ما با تو دوست و همسنگر بودیم در رکاب رسول خدا (ص ) در جنگ ها شرکت کردیم. آقای هاشمی نیز در نامه سرگشاده نوشتند «دوست و همسنگر دیروز و امروز شما» ولی ننوشت «شما ولی امر ما هستید» و دستور دهید تا اطاعت کنیم.

کریمی قدوسی با اشاره به روش هفتم، ادامه داد: استفاده از نفوذ و قدرت بیگانگان و امپراتوری رم غربی توسط معاویه برای دشمنی با امیر المومنین (ع) زیرا به تنهایی قدرت مقابله با حضرت را نداشت؛ از بیگانگان و نفوذ بهره گرفت.کار فتنه ۸۸ به آنجا کشید که یکی از سران آنها با ملک عبدالله معدوم، جلسه ای در ریاض گذاشت و یک میلیارد دلار کمک گرفت و با ناتو(سازمان نظامی نظام سرمایه داری) جلسه گذاشتند و از آنها خواستند اگر کار ما در فتنه پیش رفت، از شما کمک میخواهیم به ایران حمله نظامی انجام دهید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محاصره و تحریم روش هشتم بود، افزود: روش نهم نیز خلع سلاح بود؛ روش دهم نیز سوت، کف و هلهله بود که نگذارند سخن حق به ذهن و فکر مردم برسد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش نهایی، اظهارکرد: قتل عام و شهادت دسته جمعی، غارت اموال و دارایی، آتش زدن چادرها و به اسارت گرفتن حرم ائمه در کربلای ۶۱ رخ داد؛ ولی در این زمان، اقتدار رهبری و جان فشانی نیروهای مسلح، ارتش و دستگاه امنیتی نگذاشت این فاجعه شوم تکرار شود.

وی با اشاره به روش دهم، تصریح کرد: راز پیروزی های دامنه دار ملت ایران، باور به فراز زیارت امام حسین (ع) است که می خوانیم در برابر ولی امر مسلیم تسلیم بوده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خواص طرفدار حق در فتنه، افزود: اگر آن روز شریح قاضی ترسید و آن شد که تاریخ شرم دارد  لذا اگر خواص به موقع عمل می کردند این فتنه ۸ ماه طول نمی کشید، خون ها ریخته نمیشد، آبروی نظام زیر سوال نمی رفت؛ ولی امر مسلمین فرمودند کسانی که سکوت کردند در طولانی شدن این فتنه نقش داشتند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، خاطرنشان کرد: نظرسنجی های عمومی می گوید به مصلحت شما و کشور نیست که مجدد درعرصه انتخابات ۹۶ وارد شوید؛ خودتان نیز تردید جدی دارید لذا لطفا این تردید را به یقین تبدیل کنید و کشور را از بن بست نجات بدهید تا کشورمان در مسیری که مردم می خواهند قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads