کد خبر: 12198 - تاریخ: دوشنبه، 19 نوامبر 2012 - 16:01

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج:

مخالفان سلاح را زمین بگذارند تا دولت سوریه حرفشان را بشنود

رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مخالفان در سوریه دست از سلاح بردارند امکان مطالبه از دولت سوریه برای شنیدن نظرات مخالفان و اجازه دادن به آنها برای بیان مواضعشان وجود خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج امسال، حج را یک واجب استثنایی دانستند و با تأکید بر مسأله مهم وحدت در دنیای اسلام خاطرنشان کردند: در موسم حج، وحدت، عظمت و تکثر دنیای اسلام عینیت می‌یابد که باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده كرد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه فریضه حج ترکیبی از عناصر «عبادت»، «تضرع» و «حضور سیاسی و اجتماعی» است، خاطر نشان کردند: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دغدغه حجاج ایرانی صرفا معطوف به انجام درست اعمال حج بود، در حالی که این اجتماع بزرگ و استثنایی دربرگیرنده شاخص‌های مهم دیگری نظیر تکثر و عظمت و وحدت است که می‌تواند حرکت جدیدی در راستای انسان سازی، جامعه سازی و اتحاد اسلامی را شکل بدهد و این نگاه متعالی باید به حجاج غیر ایرانی نیز منتقل شود.

«اهميت وحدت شيعه و سني» نكته ديگري بود كه رهبر انقلاب بر آن تأكيد کردند.

ایشان با بیان این که اختلاف میان شیعه و سنی، چیز جدیدی نیست و از گذشته نیز بوده است، افزودند: در سال‌های اخیر، این اختلافات غیر طبیعی افزایش یافته است که نشان می‌دهد تشدید اختلافات، به جامعه اسلامی تزریق و تحمیل می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای صرف تأکید بر وحدت و تفاهم میان شیعه و سنی را کافی ندانستند و تصریح کردند: برخی از این اختلافات ناشی از توهمات و شبهات است که این تصورات نادرست باید اصلاح شود و در عین حال سرآغاز بخش دیگری از اختلافات، رفتارهای نادرستی است که باید این موارد نیز دقیق شناسایی و حل شود.

«گشودن گره‌های ذهنی سیاسی حجاج» نکته سومی بود که رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دست‌اندرکاران حج بر آن تأکید کردند.

ایشان ناآرامی‌ها در سوریه را یکی از این گره‌های ذهنی یاد کردند و با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی در قضیه سوریه کاملا روشن است، افزودند: واقعیت مسأله سوریه این است که جبهه استکبار، می‌خواهد حلقهٔ پیوند زنجیره مقاومت در منطقه را ـ که در همسایگی رژیم غاصب صهیونیستی است ـ نابود کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، راهکار بحران سوریه را جلوگیری از تزریق سلاح به درون این کشور خواندند و تصریح کردند: چنانچه در هر کشوری، مخالفان از خارج آن کشور به سلاح مجهز شوند، به طور طبیعی، نظام حاکم نیز با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

ایشان افزودند: اگر مخالفان در سوریه، دست از سلاح بردارند، امکان مطالبه از دولت برای شنیدن دیدگاه‌های مخالفان و اجازه دادن به آن‌ها برای بیان مواضع خود وجود خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از خدمات ارائه شده به حجاج و همچنین تأکید بر تقویت روزافزون همکاری میان دست‌اندرکاران حج، خاطرنشان کردند: به هیچ حدی از پیشرفت در ارائه خدمات رفاهی و تبلیغی به حجاج قانع نباشید.

در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثهٔ مقام معظم رهبری در زمینه‌های فرهنگی، معنوی و بین‌المللی حج را بیان کرد.

در ادامه همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد موسوی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از کارکرد بخش اجرایی و عملیاتی حج امسال و نحوهٔ رسیدگی به کاروان‌های اعزامی ارائه کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads