کد خبر: 121944 - تاریخ: شنبه، 15 اکتبر 2016 - 12:46

استاندار گیلان:

قیمت برگ سبز چای در ۳ سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت

استاندار گیلان گفت: در طول سه سال گذشته، قیمت برگ سبز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و دولت طوری برنامه ریزی می‌کند که مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نشوند.

به گزارش خوبان ، محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست صبحانه سلامت که با حضور علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه انسانی، گرسنگی است و بیش از 850 میلیون گرسنه در دنیا داریم و موظفیم کمک کنیم تا این مقدار به حداقل برسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید الگوهای غذایی اصلاح شوند بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها بر اثر استفاده از غذاهای آماده و فست فودها به وجود می‌آید.

نجفی با اشاره به اینکه با افزایش درآمد خانواده‌ها میزان استفاده از غذاهای فست فود افزایش یافته است تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه پایدار، توسعه سلامت است و توسعه پایدار بدون توسعه سلامت میسر نیست.

وی با بیان اینکه در آغاز کار دولت جدید تورم کشور بالای 40 درصد بود بیان کرد: بسیاری از شاخص‌ها از جمله شاخص کشاورزی در دولت یازدهم رشد یافته است و امسال رشد اقتصادی کشور بالای 4 درصد بوده و امیدواریم این مقدار تا پایان سال به بالای 5 درصد برسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه ذخیره گندم در دولت یازدهم به 7 ماه رسیده است اظهار کرد: امسال بیش از 11.5 میلیون تن گندم خریداری شده و بیش از 90 درصد از مبالغ آن پرداخت شده است.

نجفی برنج را یک فرصت مناسب برای استان گیلان دانست و گفت: برند برنج گیلانی باید حفظ شود و ما شورای کشاورزی در گیلان را احیا کردیم و 6 مرکز تحقیقاتی کشور در گیلان وجود دارد و لین یک فرصت برای گیلان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چای در دولت قبل رو به تعطیلی بود خاطرنشان کرد: در طول این سه سال، قیمت برگ سبز 100 درصد افزایش یافته است و دولت طوری برنامه ریزی می‌کند که مصرف کننده و تولیدکننده متضرر نشوند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم خاطرنشان کرد: میزان مصرف سرانه ماهی در ایران پایین است و در این زمینه از متوسط جهانی عقب‌تر هستیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads