کد خبر: 12184 - تاریخ: دوشنبه، 19 نوامبر 2012 - 11:07

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان:

استفاده غیرضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی درست نیست

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: استفاده غیر ضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی به عنوان منشی و دفتردار درست نیست.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در همایش «راهکارهای گسترش امر به معروف در اداره‌ها و کارخانه‌ها» در سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و تقارن آن با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: بسیاری از اداره‌ها و نهادها مسئولیت‌هایی دارند که باید انجام دهند.

وی توجه به تقویت شورای امر به معروف و نهی از منکر در نهادها و سازمان‌های گیلان را ضروری دانست و افزود: با برآوردهای انجام شده از وضعیت فرهنگی کنونی در کشور و گیلان، برآوردها مطلوب نبوده است.

این مسئول، به وضعیت فرهنگی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت فرهنگی فعلی در مقایسه با اوضاع فرهنگی کشور در دوران قبل از انقلاب بسیار متفاوت و بهتر شده اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی ایجاد یک انقلاب فرهنگی بوده است، اذعان کرد: ما وارث خون شهدا و استقلال امروز کشور را مدیون جوانانی هستیم که خون خود را پای انقلاب ریختند اما با حرکت رو به جلو جوانان ما در حال فاصله گرفتن از آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند.

شفیعی‌زاده بروز وضعیت فرهنگی کنونی کشور را نتیجه غفلت مسئولان در مدت 15 تا 20 سال گذشته خواند و تصریح کرد: رئیس جمهور دوران سازندگی برای پرداختن به مسایل فرهنگی کشور ابتدا وضعیت معیشت و اقتصادی مردم را بهانه کرد و توجه به فرهنگ را در حاشیه گذاشت و پس از آن رئیس جمهور بعدی نیز به بهانه گسترش وضعیت سیاست کشور این مسئله را جدی نگرفت و در نتیجه این بی‌توجهی‌ها به معروف وضعیت کنونی امروز را رقم زدند.

وی رسیدگی به وضعیت فرهنگی را مطالبه خانواده‌های معظم شهدا خواند و افزود: برای بهبود این وضعیت و جلوگیری از نفوذ آن در لایه‌های مختلف اجتماع همه باید تلاش کنند.

*رسیدگی به امور فرهنگی در زیر ساخت‌ها اهمیت دارد

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه فشار و هجمه‌های دشمن برای ضربه زدن به امور فرهنگی در کشور بسیار سخت شده است، ابراز کرد: هر گاه سخن از امر به معروف و نهی از منکر پیش می‌آید ذهن افراد به طرف بدحجابی، سواحل، نوع ارتباط  کسبه با مردم، مسایل مربوط به حمل و نقل و … می‌رود در حالی که این موارد مهم‌ترین منکراتی هستند که در ظواهر اجتماعی بروز کرده‌اند و ما برای اصلاح امور فرهنگی باید به زیر ساخت‌ها توجه بنیادی داشته باشیم.

*سیستم بانکداری اسلامی در کشور اشاعه پیدا کند

وی، امر به معروف را تنها در رسیدگی به ظاهر جامعه ندانست و گفت: وجود سیستم ربوی در بانکداری کشور جزو منکرات است و اگر ما ادعا می‌کنیم که ام‌القرای جهان اسلام هستیم و ممالک دیگر باید از ما الگوبرداری کنند باید به این زیرساخت‌ها توجه اساسی شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه در تمام اداره‌ها و سازمان‌ها شورای امر به معروف وجود دارد، اذعان کرد: هر نهادی باید به تناسب مسئولیت خود در جامعه به اصلاح زیر ساخت‌های خود در کنار حل مشکلات ظاهری آن بپردازد.

وی انجام برخی کارها را زیبنده نظام اسلامی ندانست و یادآور شد: این سرزمین برای حفظ استقلال خود بالغ بر 250 هزار شهید تقدیم کرده و صندلی هر مدیری که بر آن تکیه زده حاصل خون چند شهید بزرگوار است بنابراین هرگونه بی‌توجهی به معروف و منکر در این جامعه دهن‌کجی به خون شهدا محسوب می‌شود.

*استفاده غیر ضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی درست نیست

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان خاطرنشان کرد: استفاده غیر ضروری  از بانوان در شرکت‌های خصوصی به عنوان منشی و دفتردار درست نیست و اداره‌های دولتی باید در این راستا الگوی بخش‌خصوصی باشند.

وی با بیان اینکه محیط کار اداری باید نموداری از تجلی آموزه‌های دینی و اسلامی در جامعه باشند، افزود: ما وارث خون شهیدان هستیم و هر اداره باید به تناسب ظرفیت‌های خود احیای امر به معروف و نهی از منکر را تقویت کند.

شفیعی‌زاده هرگونه بی‌توجهی به مسایل فرهنگی جامعه را دامنگیر زنان و دختران و فرزندان ما در جامعه دانست و متذکر شد: در یک جامعه ناامن همه به مخاطره می‌افتند.

به گزارش فارس، اجرای مراسم مداحی و سینه‌زنی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از دیگر بخش‌های برنامه مذکور بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads