کد خبر: 12136 - تاریخ: یکشنبه، 18 نوامبر 2012 - 16:30

منتشر شد

نامه دستور رئیس جمهور برای پرداخت ۲۰ میلیارد تومان به چایکاران +سند

بابت خرید تضمینی برگ سبز چای تاکنون 22/5میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده وبابت مابقی طلب انها 20 میلیارد تومان دیگر نیاز است.اگر این طلب پرداخت نشود تنش زا خواهد بود … دستور فرمایید دکتر مرادی دراین خصوص اقدام عاجل به عمل آورند. خلیلیان91/8/3

به گزارش خوبان به نقل از 8 دی، هفته گذشته در این سایت،  خبری مبنی بر عدم پرداخت مطالبات چایکاران باتوجه به دستور پرداخت فوری آن از سوی رئیس جمهور منتشر گردید. درنامه مذکور وزیر جهادکشاورزی خارج از عرف نامه نگاری اداری معمول و طی دست نویسی از رئیس جمهور تقاضای ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات چایکاران می‌نماید و درآن ذکر می‌کندکه: “اگر این طلب پرداخت نشود تنش زا خواهد بود” دکتر احمدی نژاد نیز درهمان تاریخ (۹۱/۸/۳) نامه را به دکتر مرادی معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ریاست جمهوری ارجاع می‌دهد و از وی می‌خواهد که این مشکل فوری حل شود. ولی متاسفانه تاکنون ترتیب اثری به این دستور از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی داده نشده است، بطوریکه محرر رئیس سازمان چای کشور درگفتگو با ۸دی اذعان نمود: “الان یک هفته است که دربرنامه ریزی ریاست جمهوری پیگیرهستم” وحتی به این دلیل از پاسخگویی شفاف تر امتناع ورزید.

 

دکتر قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه  درمجلس شورای اسلامی‌نیز امروز درگفتگو با ۸دی اعلام کرد: بنده انتقاد خود رابه دکتر مرادی و ممبینی اعلام کردم، دولت اینها را یا نمی‌شنود یا نمی‌بیند و یا قصد و غرضی برای ازبین بردن صنعت چای کشور دارد. تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست وقتی رئیس جمهور می‌نویسد، چرا معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی پرداخت نمی‌کند؟

متاسفانه از آن ۸/۶ میلیارد تومان مطالباتی که طبق مصوبه بایستی پرداخت می‌شد، هفته گذشته فقط ۲ میلیارد تومان پرداخت شده است و هنوز به این دستور فوریت رئیس جمهور(پرداخت ۲۰ میلیارد) هیچ پاسخی داده نشده است. مگر می‌شود کشاورز تک محصول و خورده مالک بعداز ۸ماه مطالبات خود را دریافت نکند؟

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم ضمن انتقاد از عملکرد دولت در عدم پرداخت مطالبات چایکاران، این اتفاق را عمدی دانست و اعلام کرد: دولت برای پرداخت بدهی چایکاران بازی درمی‌آورد.

 

8دی در ابتدا به منظور جلوگیری از التهاب آفرینی کاذب و رفع این معضل از طریق مجاری قانونی، از انتشار اصل این نامه خودداری نمود ولی طبق اطلاع از منابع آگاه پیگیری‌های مراجع ذیصلاح به نتیجه مناسبی نخواهد رسید و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از تمکین به آن خودداری می‌نماید.

 

متن و اصل نامه به شرح ذیل می‌باشد:

“برای مشاهده در اندازه بزرگتر روی تصویر کلیک کنید”

جناب آقای دکتر احمدی نژاد

رئیس جمهور محترم

باسلام

به استحضار میرساند که بابت خرید تضمینی برگ سبز چای تاکنون ۲۲/۵میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده وبابت مابقی طلب انها ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.اگر این طلب پرداخت نشود تنش زا خواهد بود.خواهشمنداست دستور فرمایید جناب آقای دکتر مرادی دراین خصوص اقدام عاجل به عمل آورند

باتشکر

خلیلیان

۹۱/۸/۳

 

***

 

بسمه تعالی

جناب مرادی

فوری مساعدت وحل مشکل اقدام فرمایید

۹۱/۸/۳

 

***

 

همچنین بعداز دستور رئیس جمهور ،خلیلیان وزیر کشاورزی طی دستوری درپی نوشت آن نوشته است:

آنی ومهم

آقای مهندس نیکبخت

آقای مهندس محرر

جهت پیگیری ،آقای دکتر مرادی قول دادند که سریعا اقدام شود از طریق دکتر ممبینی پیگیری شود

۹۱/۸/۳

خلیلیان

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads