کد خبر: 12111 - تاریخ: شنبه، 17 نوامبر 2012 - 22:29

جانشین فرمانده سپاه صومعه‌سرا:

تصاویر منقوش به امامان از مساجد صومعه‌سرا جمع‌آوری شود

تابلوها و تمثال منقوش به تصاویر امامان معصوم (ع) باید برای جلوگیری از افزایش سوء تعبیر دشمنان، از مساجد صومعه‌سرا جمع‌آوری شوند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: مرتضی رضایی ظهر امروز در جمع هیئت امنای مساجد این شهرستان با تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: واقعه کربلا یک رخداد مهم تاریخی و قیام امام حسین (ع) حرکتی بزرگ برای استحکام پایه‌های حکومت دینی و مبارزه با کفر بود.

وی با بیان اینکه ایام محرم زمینه‌ساز ایجاد یک بصیرت و منش عاشورایی در بین همگان است، تصریح کرد: مساجد در ایام محرم باید از حالت عادی خود خارج شده و پوشش، رنگ و بوی عاشورایی به خود گیرند.

جانشین فرمانده سپاه صومعه‌سرا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های جدید و سنجیده هیئت‌های عزاداری در این شهرستان، خاطرنشان کرد: امسال بر مبنای این دستورالعمل‌ها تمام هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری صومعه‌سرا باید برنامه‌های خود را در مساجد و بقاع متبرکه یا مزار شهدا به پایان برسانند.

وی با تصریح بر اینکه برخی از دسته‌های عزاداری صومعه‌سرا در سال‌های گذشته به دلایل مختلف و نیز نبود فضای کافی در مساجد، برنامه‌های خود را در مکانی خارج از اماکن مذهبی به پایان می‌رساندند، متذکر شد: دسته‌های عزاداری برای ایجاد نظم و امنیت بیشتر زمان آغاز حرکت خود را با نیروی انتظامی هماهنگ کنند.

رضایی از هیئت امنای مساجد صومعه‌سرا خواست تا نسبت به ضرورت رعایت موازین فرهنگی، دینی و بصیرتی اهتمام بیشتری برای اجرای مراسم و برنامه‌های ایام محرم و صفر داشته باشند.

وی به فعالیت دشمنان در راستای تخریب اذهان داخلی و خارجی نسبت به نحوه عزاداری شیعیان اشاره کرد و افزود: دشمن کوچک‌ترین اشتباه در اجرای برنامه‌های سوگواری و عزاداری شیعیان را کوه بزرگی از خطا جلوه می‌دهد تا جایگاه شیعیان را متزلزل کند.

جانشین فرمانده سپاه صومعه‌سرا، نصب تابلوها و تمثال منقوش به تصاویر ائمه اطهار (ع) و امامان معصوم (ع) را یکی از نکات مورد ارزیابی دشمنان در ایام محرم دانست و تاکید کرد: تمام تابلوها و تمثال منقوش به تصاویر امامان معصوم (ع) باید برای جلوگیری از افزایش سوء تعبیر دشمنان در مساجد صومعه‌سرا جمع‌آوری شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه مساجد از جایگاه‌های مهم و تأثیرگذار در جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: افرادی که در مساجد اجازه فعالیت دارند باید از نظر معنوی دارای شأن و منزلت باشند.

حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور با بیان اینکه هیئت امنای مساجد باید اخلاق و منش ابراهیمی را در مساجد حاکم کنند، ابراز کرد: مساجد همواره باید جایگاه امن و مناسبی برای اجرای فرایض معنوی و عبادی مسلمانان به ویژه قشر جوان باشد.

وی، صومعه‌سرا را دارای 230 مسجد دانست و افزود: از این تعداد، 200 مسجد فعال در اجرای برنامه‌های ایام محرم هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از اعزام 60 مبلغ به مساجد این شهرستان همزمان با ایام محرم خبر داد و یادآور شد: از مجموع 60 مبلغ زن و مرد اعزامی به مساجد صومعه‌سرا، بالغ بر 30 مبلغ بومی این شهرستان هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads