کد خبر: 120572 - تاریخ: چهارشنبه، 28 سپتامبر 2016 - 10:47

گفتگو با مسئول واحد آتش نشانی خمام به بهانه روز آتش نشانی /

۱۳۲ عملیات اطفای حریق طی 12 ماه اخیر/ کمبود نیرو و وسایل مهار آتش در خمام

اسماعیل نژاد علی نیا مسئول واحد آتش نشانی خمام از انجام 132 عملیات اطفای حریق توسط آتش‌ نشانان خمام طی 6 ماه دوم سال 94 تا 6 ماه اول سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خوبان:در تقویم، ۷ مهر ماه به یاد رشادتها و فداکاری های دلاورمردان آتش نشانی ،روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. این روز بهانه ای شد تا به سراغ مسئول آتش نشانی خمام برویم و با ایشان هم صحبت شدیم.
اسماعیل نژاد علی نیا مسئول واحد آتش نشانی خمام از انجام ۱۳۲ عملیات اطفای حریق توسط آتش‌ نشانان خمام طی ۶ ماه دوم سال ۹۴ تا ۶ ماه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: این حریق ها شامل ۲۹ واحد مسکونی ۸ انبار، ۱۱ واحد تجاری، ۳۲ وسیله نقلیه ناشی از تصادفات در سطح جاده ها، ۳۹ باغ و مزرعه، ۱۳ واحد اداری-آموزشی و دیگر اماکن می باشد.
وی با اشاره به تعداد آسیب‌دیدگان حوادث خمام طی یکسال گذشته گفت: این حوادث ۱۸ نفر مصدوم و ۵ کشته برجای گذاشته است.
علی نیا با بیان اینکه افزایش ایستگاه آتش نشانی در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه را کم می کند گفت: با توجه به این که ایستگاه آتشنشانی خمام به روستاهای همجوار را پوشش می دهد و به دلیل اینکه جمعیت بخش خمام در حال افزایش می باشد باید حداقل ۱۸ آتشنشانی مشغول به فعالیت باشند ولی به دلیل نبود اعتبارات لازم و صادر نشدن مجوز از طریق استانداری با کمبود نیرو مواجه هستیم و نیرو های موجود در آتشنشان ها این ایستگاه مجبورند بیش حد توان خود کار کنند.

 

545
مسئول واحد آتش نشانی خمام از مسئولین ذیربط خواست با توجه به شهری شدن بافت ساختمان های بخش خمام با تامین وسائل جدید که مخصوص مهار حریق شهری هستند و خسارات ناشی از حریق را کاهش می دهند در اختیار این واحد آتش نشانی قرار دهند.
این مسئول در پایان از رانندگان و همشهریان شهر خمام خواست تا هنگام شنیده شدن آژیر ماشین آتشنشانی راه باز کند و آنان هرچه سریع تر به محل حادثه حضور یابند و در هنگام ماموریت مزاحم کار اتشنشانان نشوند و همکاری لازمه را به عمل آورند.

 

 

 

انتهای پیام/ م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads