کد خبر: 120518 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 سپتامبر 2016 - 09:18

پروفسور سمیعی:

علم و دانش ثروت شخصی نیست/ منابع انسانی ایران در دنیا بی‌نظیر است

رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: علم و دانش ثروت شخصی نیست و هر قدر دانش انسان بیشتر شود مسؤولیت او در مقابل اجتماع نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خوبان، پروفسور مجید سمیعی شب گذشته پس از ورود به گیلان در برنامه روایت شیدایی با ابراز خرسندی در زادگاه خود و تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانش‌آموزان در کلاس درس تحصیل تاثیرگذار هستند.

وی افزود: انسان می‌تواند با تمرین مواردی که مانع از تحصیل می‌شود را در داخل مغز خود فیلتر کند.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب با بیان اینکه اجتماع ما نیاز به فناوری جدید دارد، افزود: با فناوری جدید می‌توان کار ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیون دانشجو داریم، گفت: اگر کشوری بتواند با جوانان خود به هدف برسد آن کشور آباد خواهد بود و نسل جوان باید کارفرما شود.

پروفسور سمیعی علم و دانش را ثروت شخصی ندانست و تصریح کرد: هر قدر دانش انسان بیشتر شود مسؤولیت او در مقابل اجتماع نیز بیشتر می‌شود.

وی درباره دفاع مقدس گفت: تمام هم و غم بنده پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس تلاش برای رسیدگی به مشکل جانبازان کشور بود.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب اضافه کرد: در ایران تعدادی را که می‌توانستیم به درمان آنها رسیدگی کردیم و حتی در آلمان نیز درمان آنها انجام شد و در دوران هشت ساله با جانبازان در ارتباط بودم.

وی ادامه داد: تاریخ ایران نشان می‌دهد که در هشت سال جنگ ملت ایران چگونه کشور را حفظ کردند و این از خاطره‌ها بیرون نمی‌رود.

پروفسور سمیعی با اشاره به اینکه در زمان جنگ جانبازان افرادی سالم بودند که برای حفظ کشور و ملت ایران به جنگ با دشمن رفتند، افزود: جانبازان پس از صدمه با گرفتاری‌هایی که برای آنها به وجود آورد عجین شدند و شنیدن سخنان بیماران بسیار موثر است.

بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان به عشق و علاقه خود به ایران و مردم کشور اشاره کرد و گفت: آرزوی بنده موفقیت تمام مردم ایران است.

وی اظهار کرد: زمانی که یک دانشجو را می‌بینم به یاد جوانی خود می‌افتم و این عشق موجب می‌شود تا هر کاری که از دستم بر می‌آید برای مردم ایران انجام دهم.

سمیعی با بیان اینکه فرهنگ ایران برای علم و دانش جایگاه و منزلت والایی قائل است، تصریح کرد: ابراز علاقه مردم به‌ویژه جوانان ایرانی نسبت به بنده نشانه فرهنگ کشورمان و توجه خانواده‌ها به علم و دانش است.

وی درباره ساخت ساختمان مرکز علوم اعصاب در تهران گفت: این انگیزه را دارم که به تمام دنیا نشان دهم چنین مرکزی می‌تواند در ایران باشد و دانش برقراری این مرکز را دارم.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب با اشاره به اینکه از نظر منابع انسانی و هوش و ذکاوت در جهان بی‌نظیر هستیم، افزود: اگر این افراد در مرکز مذکور مشغول شوند مرکز دارای نمره یک دنیا می‌شود.

وی به نحوه تماس مردم با خود اشاره کرد و یادآور شد: بهترین کار برای ارتباط با بنده از طریق ایمیل است.

پروفسور سمیعی خاطرنشان کرد: سه منشی بنده روزانه بیش از 100 ایمیل از ایران را می‌خوانند و مردم بدانند که تمام ایمیل‌ها خوانده می‌شود.

وی آدرس ایمیل ارتباط با خود را به نشانیinfo@ini-hannover.de معرفی کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/466


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads